Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förslaget kommer nog inte ändras utan det skall fattas ett beslut om du blir beviljad eller inte.
Det borde inte dröja så länge, förutsatt att ingen borgenär motsatt sig så det skall ta en vända med jurister. Håll koll på POIT.

Ok tack. Vet att man står med i poit när man blir beviljad. Men stämmer det att det står i min lokaltidning i min hemkommun oxå att jag får skuldsanering?

Jag är med i ett annat forum där en person påstod att så är fallet..

Ok tack. Vet att man står med i poit när man blir beviljad. Men stämmer det att det står i min lokaltidning i min hemkommun oxå att jag får skuldsanering?

Jag är med i ett annat forum där en person påstod att så är fallet..
Jag har väldigt svårt att tro att det står i lokaltidningen. Man ska inte lyssna på allt folk säger :)

Okej, sorry tänkte inte till där. Har du kortare betalplan än fem år?
Ja. Men precis. Jag har 4 åring betalplan. Tänkte om de kunde förlänga den, för att man får bättre inkomst. De gör ju stor skillnad för min privatekonomi ett år, oavsett om jag har högre lön eller ej.

Ja. Men precis. Jag har 4 åring betalplan. Tänkte om de kunde förlänga den, för att man får bättre inkomst. De gör ju stor skillnad för min privatekonomi ett år, oavsett om jag har högre lön eller ej.

Jag har tyvärr inget svar på det. Tycker dock att det vore lite konstigt för en kortare betalplan får man ju av särskilda skäl och dom upphör ju oftast inte för att man får högre inkomst sista året.

Av cirka 13800 inlägg så har detta säkert tagits upp tidigare, men ponera att man inte har några skulder drivna till inkassobolag eller KFM idag. Är det någon som vet om vad som händer om man får inledande skuldsanering för att sedan nekas i senare skede av någon anledning? I och med att man under inledande ska betala till KFM och jag undrar hur banker/kreditinstitut ser på att "backa tillbaks bandet" så att säga.

Av cirka 13800 inlägg så har detta säkert tagits upp tidigare, men ponera att man inte har några skulder drivna till inkassobolag eller KFM idag. Är det någon som vet om vad som händer om man får inledande skuldsanering för att sedan nekas i senare skede av någon anledning? I och med att man under inledande ska betala till KFM och jag undrar hur banker/kreditinstitut ser på att "backa tillbaks bandet" så att säga.
Det du hunnit betala in innan avslag betalas tillbaka till dig alternativt fördelas på de skulder du har hos kronofogden.

Så mao, har du inga skulder hos kronofogden vid avslag betalar kronis tillbaka pengarna på ditt konto.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp