Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Vill bara se om någon kan hjälpa mig här! Jag fick skuldsanering och det har gått 3 år nu i vår och jag ska bara betala i 3 år. Men om jag fattat allt rätt så gäller själva skuldsaneringen i 5år fast jag bara betala i 3 år till dom jag är skyldig. Men kan jag ändå blir så att dom kommer och säger att jag ska betala i 2 år till? Vad händer om jag helt plötsligt skulle ärva eller lottovinst? Ska jag betala in skulderna som var för 3 år sen om arvet eller vinsten skulle blir stor? Har ju inte haft någon som helst kontakt med skuldsaneringen sen beslutet togs.

Tacksam om någon vet hur det fungera kunde ge mig ett svar.
Lycka till alla där ute som har det tufft med ekonomin.

Hej! Vill bara se om någon kan hjälpa mig här! Jag fick skuldsanering och det har gått 3 år nu i vår och jag ska bara betala i 3 år. Men om jag fattat allt rätt så gäller själva skuldsaneringen i 5år fast jag bara betala i 3 år till dom jag är skyldig. Men kan jag ändå blir så att dom kommer och säger att jag ska betala i 2 år till? Vad händer om jag helt plötsligt skulle ärva eller lottovinst? Ska jag betala in skulderna som var för 3 år sen om arvet eller vinsten skulle blir stor? Har ju inte haft någon som helst kontakt med skuldsaneringen sen beslutet togs.

Tacksam om någon vet hur det fungera kunde ge mig ett svar.
Lycka till alla där ute som har det tufft med ekonomin.
Om inget ändras så är det tre års betalning som gäller. Ändras din inkomst/tillgångar så ska du ompröva.

Tack för svar men om min lön höjs om typ 4 månader då eller som jag skrev ärver pengar ska jag meddela det då? Eller efter 3 år gått så är det över när det gäller betalning fast själva skuldsaneringen syns på Uc etc i 5 år men dom kan inte komma om ett halvår och säga nu tjänar du 8000 kr mer i månaden så nu ska du börjar betala igen på dom sista 18 månaderna? Hoppas du förstår hur jag tänker för jag vet bara att jag ska betala i 3år men inte fått någon förklaring vad som händer på dom två sista åren

Du ska följa det som gäller för alla som har skuldsanering. Ökning över 4-5000 mer ut i månaden ska omprövas el en större summa som tex arv, vinst.

Det är väl inte svårare än att ringa och fråga.

Hej
Jag har en pågående skuldsanering. Sneglar på att kanske byta tjänst och de kan innebära stora förändringar i lönekuvertet. Kan de bli så att jag får en betalplan på 5 år istället för 4år som skuldsaneringen är baserad på ? Tjänar runt 50k idag och ny tjänst skulle innebära runt 70k.
Tack på förhand.

Suttit uppe tills nu för att kunna uppdatera poit och mitt namn fanns med!! KFM har nu beslutat om att jag ska få skuldsanering. Känns som ett ton har rasat från mina axlar.

Med tanke på att en borgenär kom med invändningar och mitt ärende hamnade hos jurist, har det faktiskt gått relativt fort. Beslutet togs i fredags, vilket innebär att jag börjar betala enligt planen nu i maj.

Så himla skönt. Så himla tacksam.
Bara de tre sista veckorna kvar nu, men jag ser ljuset i tunneln. :folded::)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp