Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast det spelar ju som ingen roll huruvida skulderna skickas till kfm eller inte då de fortfarande täcks av skuldsaneringen. Förstår inte hysterin i att få skulderna skickade till kfm? Någon som vill förklara?

Fast det spelar ju som ingen roll huruvida skulderna skickas till kfm eller inte då de fortfarande täcks av skuldsaneringen. Förstår inte hysterin i att få skulderna skickade till kfm? Någon som vill förklara?
Jag killgissar att det finns en tro på att det skulle vara lättare att få sanering om skulderna finns hos KF vilket ju inte är fallet.

Jag killgissar att det finns en tro på att det skulle vara lättare att få sanering om skulderna finns hos KF vilket ju inte är fallet.
Precis som du skriver har ju det motbevisats gång på gång i det här forumet... Känns som något mer ligger bakom. Jag är riktigt glad över att inga av mina skulder hann gå till kfm innan min sanering vann laga kraft. Jag tycker det känns mer skamfyllt med förfallna skulder hos kfm än hos inkasso.. Men det kanske bara är jag

Precis som du skriver har ju det motbevisats gång på gång i det här forumet... Känns som något mer ligger bakom. Jag är riktigt glad över att inga av mina skulder hann gå till kfm innan min sanering vann laga kraft. Jag tycker det känns mer skamfyllt med förfallna skulder hos kfm än hos inkasso.. Men det kanske bara är jag
De flesta av mina var hos KF. Jag kände ingen större skam för just det. Den riktiga skammen var (för mig) innan jag öppnade upp om läget med mina skulder. Skammen att vara i den situation jag var i.

Senast ändrad:
Exakt så !

Jag har varit i kontakt med Sambla nu och fick ett mycket ödmjukt och fint bemötande av dom.
Dom förstod mig till fullo. Ingen förfrågan hade gått ut till bankerna då dom hade sett att jag hade en pågående skuldsanering... SKÖNT !
Personen jag pratade med skulle per omgående även ta kontakt med UC och få min förfrågan om mig bortplockad!

Detta är BRA då det konstant kan tas kreditupplysningar på mig av mina borgenärer och det ser ju direkt ILLA ut om det ligger en förfrågan där av Sambla. Mina borgenärer vet ju inte hur det verkligen ligger till och dom kan ju felaktigt tro att jag försöker skuldsätta mig igen, vilket så inte är fallet...

Jag namngav även personen som jag hade samtalat med i onsdags, men det kunde även personen jag nu pratade med se i sitt system. Jag var tydlig med hur samtalet var och att jag på ingalunda villkor, med tanke på min skuldsanering, ville att dom skulle söka lån för min räkning !

Jag är nu ytterst lättad och kan fira Valborg med ett lättat hjärta...

Trevlig valborg önskar jag Er alla !! <3
Men åh !!! Grattis fina du läste ikväll vad du råkat ut för och förstår känslan det gav glad för din skull att det löste sig, verkligen

Omprövning av Skuldsanering nu inskickad! :)

Mina vänner här ute ! Jag kommer bli sambo igen per den 1:a juli ! YAY ! :)

Jag och mitt EX hittade tillbaks till varandra igen i början på förra sommaren. Vi bodde tidigare ihop, men pga extrema bråk, i huvudsak, pga min struliga ekonomi och att jag inte var ärlig om min överkonsumtion och höga lånekostnad, så blev det en separation till slut.

Nu hittade vi tillbaks till varandra och jag la då direkt korten på bordet. Han är ”chill” med detta och glad över att jag slutligen tog tag i situationen... :)

Nu får jag vänta och se hur Skusan bedömer detta. Han tjänar ca 1800kr mer i månaden än vad jag gör. Jag sänker min boendekostnad med ca 2000kr när vi flyttar ihop.

Ps. Ja kommer självklart inte släppa mitt egna boende direkt. Den hyr jag ut i 2:a hand i ett år med hänvisning till ”provboende”.

Ska, som sagt var, bli intressant och se hur Skusan bedömer detta... :)

Grattis grattis ! Fint att ni hittade tillbaka till varandra ❤️ jag är särbo, han vill köpa hus och att jag flyttar in. Han känner till hela min situation, det är väl jag som är mest avvaktande hur jag ska göra, klart jag vill, men vill inte att han på ngt sätt ska behöva bli inblandad i min situation. Hur funkar det ? Förstått att du lämnar in om omprövning, men mer då Min särbo tjänar 4-5000 men än mig/mån.

Grattis grattis ! Fint att ni hittade tillbaka till varandra ❤️ jag är särbo, han vill köpa hus och att jag flyttar in. Han känner till hela min situation, det är väl jag som är mest avvaktande hur jag ska göra, klart jag vill, men vill inte att han på ngt sätt ska behöva bli inblandad i min situation. Hur funkar det ? Förstått att du lämnar in om omprövning, men mer då Min särbo tjänar 4-5000 men än mig/mån.
Känn inte så, om du också vill så se det som äkta kärlek.
Min särbo har vid något tillfälle använt min situation som ett argument att inte bli sambo.

Han kommer att få stå för större del av boendekostnaden eftersom han tjänar mer.

Känn inte så, om du också vill så se det som äkta kärlek.
Min särbo har vid något tillfälle använt min situation som ett argument att inte bli sambo.
Tack ❤️ mer det att jag är "rädd" för att min sanering skulle bli förlängd, men i själva verket är väl det som kan hända att jag får betala lite mer. Men det betyder ju i så fall att det finns utrymme för det bara jag som blir lite nojig det har ju varit en lång process att gå igenom innan beslut, och jag har endast positiva upplevelser av hur det blev när jag blev beviljad, ett nytt liv liksom

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp