Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Innan det här nu spårar ut:

Inga personangrepp här. Alls.

Jag är inte helt bakom flötet. Klart jag fattar det att skicka i ett annat kuvert men att skriva över en text "jag har skuldsanering" i ett myndighetsbrev visar på rätt dålig attityd kan jag tycka.
Som sagt så ska du göra samma sak som innan, returnera dina föreläggande.
Att bestrida =tvistig skuld =ingår inte i din skuldsanering.

Jag funderade ändå på vilket belopp dom då skickat förfrågan på, något belopp måste dom ha angett

Det framgick dock inte av UC:n tagen heller.
Riktigt märkligt hela händelseförloppet. Som detta samtal har ”ältats” i mitt huvud... Jag kan inte för mitt liv ”se” var i samtalet jag gav henne rätten att söka lån för min räkning... :(
(Men) Som sagt, ja fick ett mycket fint bemötande av dom igår och fick även ett sms senare om att förfrågan hos UC var bortplockad... All good! :)

Det framgick dock inte av UC:n tagen heller.
Riktigt märkligt hela händelseförloppet. Som detta samtal har ”ältats” i mitt huvud... Jag kan inte för mitt liv ”se” var i samtalet jag gav henne rätten att söka lån för min räkning... :(
(Men) Som sagt, ja fick ett mycket fint bemötande av dom igår och fick även ett sms senare om att förfrågan hos UC var bortplockad... All good! :)
Förslagsvis borde ju någon fått kicken också.

Du ville inte ha lån men tänk om det var nån annan, och UC't gick igenom och personen ifråga plötsligt hade möjlighet att bli ett hundratusental kr rikare.. kanske även ett beroende i grunden av nåt slag.. Ännu en människa med "personligt ansvar" som värvas till de skuldtyngda.

Förslagsvis borde ju någon fått kicken också.

Du ville inte ha lån men tänk om det var nån annan, och UC't gick igenom och personen ifråga plötsligt hade möjlighet att bli ett hundratusental kr rikare.. kanske även ett beroende i grunden av nåt slag.. Ännu en människa med "personligt ansvar" som värvas till de skuldtyngda.

Absolut. Kan bara hålla med Dig i detta...

Finns det nåt system där borgenärer kan se att man sökt skusan innan dom blir kontaktade via kfm? Inkassobolagen segar sig som bara den innan dom skickar iväg till kfm, flera veckor sen jag slutade betala o inget har rullat vidare

Finns det nåt system där borgenärer kan se att man sökt skusan innan dom blir kontaktade via kfm? Inkassobolagen segar sig som bara den innan dom skickar iväg till kfm, flera veckor sen jag slutade betala o inget har rullat vidare

Poit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp