Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
SEB Kort Norge där jag har en skuld på 50k (ett kredikort) som jag glömde att uppge i min ansökan har nu skickat ett föreläggande till kfm. Jag har överklagat detta. Blir intressant att se vad nästa i den processen blir. Mitt inledande tog slut för en vecka sedan för borgenärerna men SEB Kort Norge sände in till kfm denna vecka om ett föreläggande.

Duktigt nog så skickade min bank i Norge in bolånet till kfm (jag uppgav det manuellt till min handläggare 256k) + ett annat stort fett lån på 358k som stod i min ansökan. Båda dessa aktörer har skickat till kfm om mina skulder.

Går min skuld till tingen (utländsk skuld) och det blir samtal i rätten så ska jag fan ha det offentligt så åhörare kan komma och se hur en utländsk skuld som kommer till Sverige efter ett inledande processas.

Jag skäms inte för mina dumheter & min mamma vet om allting!
Överklaga inte något när du har inledande alt skuldsanering för då blir skulden tvistig och ingår ej i din skuldsanering.

Överklaga inte något när du har inledande alt skuldsanering för då blir skulden tvistig och ingår ej i din skuldsanering.

Nähe. Så jag ska låta den vara och sedan få besök på min arbetsplats eller hemma för att kvittera mottagandet? Föreläggandet har kommit in efter inledandet tog slut.

Nähe. Så jag ska låta den vara och sedan få besök på min arbetsplats eller hemma för att kvittera mottagandet? Föreläggandet har kommit in efter inledandet tog slut.
Du skickar tillbaka det och skriver på det att du har inledande skuldsanering.

Du skickar tillbaka det och skriver på det att du har inledande skuldsanering.

Du menar alltså att: brevet från kfm ska jag skriva på med egen penna att "jag har skuldsanering" och sedan skicka tillbaka"? Det är en rätt skön stil med noll respekt:facejoy:

Ditt svar på mitt inlägg får mig att skratta så tårarna sprutar, haha, så jävla skönt svar. Svara och skriv direkt på kfms brev, jag dör:facejoy::facejoy::facejoy:

Du menar alltså att: brevet från kfm ska jag skriva på med egen penna att "jag har skuldsanering" och sedan skicka tillbaka"? Det är en rätt skön stil med noll respekt:facejoy:

Ditt svar på mitt inlägg får mig att skratta så tårarna sprutar, haha, så jävla skönt svar. Svara och skriv direkt på kfms brev, jag dör:facejoy::facejoy::facejoy:
Du får reda på hur du ska lösa ett problem och svarar på det viset?

SEB Kort Norge där jag har en skuld på 50k (ett kredikort) som jag glömde att uppge i min ansökan har nu skickat ett föreläggande till kfm. Jag har överklagat detta. Blir intressant att se vad nästa i den processen blir. Mitt inledande tog slut för en vecka sedan för borgenärerna men SEB Kort Norge sände in till kfm denna vecka om ett föreläggande.

Duktigt nog så skickade min bank i Norge in bolånet till kfm (jag uppgav det manuellt till min handläggare 256k) + ett annat stort fett lån på 358k som stod i min ansökan. Båda dessa aktörer har skickat till kfm om mina skulder.

Går min skuld till tingen (utländsk skuld) och det blir samtal i rätten så ska jag fan ha det offentligt så åhörare kan komma och se hur en utländsk skuld som kommer till Sverige efter ett inledande processas.

Jag skäms inte för mina dumheter & min mamma vet om allting!

Går saker som det ska nu kommer du nog få börja om, din skuldsanering bör avslås pga tvistig fordran

Du får reda på hur du ska lösa ett problem och svarar på det viset?

För kommentaren var så rolig att jag ska skriva direkt på brevet från kfm att jag överklagar det. Det är ett brev från en myndighet och jag ska skriva rätt över det och skicka tillbaka till inkasso.

För kommentaren var så rolig att jag ska skriva direkt på brevet från kfm att jag överklagar det. Det är ett brev från en myndighet och jag ska skriva rätt över det och skicka till inkasso.
Eller så fattar man att man kan skicka tillbaka brevet i ett annat kuvert.

Eller så fattar man att man kan skicka tillbaka brevet i ett annat kuvert.

Jag är inte helt bakom flötet. Klart jag fattar det att skicka i ett annat kuvert men att skriva över en text "jag har skuldsanering" i ett myndighetsbrev visar på rätt dålig attityd kan jag tycka.

Det går bra att skriva svar på föreläggandet eller kvittot och skicka in, är inte så ovanligt. Man behöver inte dö för det

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp