Jag förstår att du blev helt ställd. Mina reaktioner sitter i ryggmärgen, får oerhört mycket telefonsamtal i tjänsten om undersökningar, folk som vill kränga system, tjänster, teleavtal you name it! Så för att inte slösa tid och hamna i diskussioner så avslutar jag direkt.
Du har alla skäl att bli upprörd, de har agerat mycket fult och borde ta tillbaka UC-förfrågan.

Tänkte på det där också.
Ser inte sådana låneföretag/förmedlare att personen dom ringer har skuldsanering?
Eller vet dessa inte något om hur ens situation ser ut?![]()
Exakt så !
Jag har varit i kontakt med Sambla nu och fick ett mycket ödmjukt och fint bemötande av dom.
Dom förstod mig till fullo. Ingen förfrågan hade gått ut till bankerna då dom hade sett att jag hade en pågående skuldsanering... SKÖNT !
Personen jag pratade med skulle per omgående även ta kontakt med UC och få min förfrågan om mig bortplockad!
Detta är BRA då det konstant kan tas kreditupplysningar på mig av mina borgenärer och det ser ju direkt ILLA ut om det ligger en förfrågan där av Sambla. Mina borgenärer vet ju inte hur det verkligen ligger till och dom kan ju felaktigt tro att jag försöker skuldsätta mig igen, vilket så inte är fallet...
Jag namngav även personen som jag hade samtalat med i onsdags, men det kunde även personen jag nu pratade med se i sitt system. Jag var tydlig med hur samtalet var och att jag på ingalunda villkor, med tanke på min skuldsanering, ville att dom skulle söka lån för min räkning !
Jag är nu ytterst lättad och kan fira Valborg med ett lättat hjärta...
Trevlig valborg önskar jag Er alla !!![]()
Nej det står inte på hitta.se eller liknande att någon har skuldsanering, det är en grej som syns på en upplysning, det är det bland annat som är syftet med upplysningarna
Bra dom tog bort den då det låter lite svajigt hur den togs, undrar vilket belopp dom angav att det skulle lånas.
För borgenärerna skulle det som sagt inte ha någon betydelse alls, dom hade inte kunnat göra något med informationen.
Som sagt, det diskuterades aldrig. Lånebelopp alltså, för i min värld handlade aldrig vårt samtal om OK till att göra en låneförfrågan utan om att vi istället skulle höras följande kväll då jag var mitt bland kollegor när hon ringde...
Det förstår jag också. Men tänkte mer att sådana företag kanske sitter på lite mer info än vanliga Svenssons, speciellt info om att någon har skuldsanering.
Skönt att det löste sig!Som sagt, det diskuterades aldrig. Lånebelopp alltså, för i min värld handlade aldrig vårt samtal om OK till att göra en låneförfrågan utan om att vi istället skulle höras följande kväll då jag var mitt bland kollegor när hon ringde...