- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 137
Jag har fått en återbetalning från kf nån som vet varför man får det skatten fick jag som vanligt blä måste ringa tror jag
Fullt förståeligt. Minns själv hur nervös jag var inför mitt första samtal... Snubblade över orden och formulerade mig jätteklumpigt, men hon förstod. Tänkte på hur jag låtit först efter samtalet så nästa gång jag pratade med henne så bad jag om ursäkt för att jag gången innan lät som ett fyllo men hon fnissa bara till och sa att hon har full förståelse för att det lätt blir överväldigande, sen gick vi igenom hur mitt inledande skulle fungera.Tack snälla.Blä vad nervös jag blev, det trodde jag inte. Nån slags ackumulerad oroskänsla över min situation som jag förträngt på sistone tror jag...

Jag har inte behövt ansöka om omprövning än, men efter att ha läst rätt mycket ska jag ge min uppfattning:Ni som är klara eller snart klara med er sanering, hur ofta ändrades era betalplaner? Ansökte ni själva om omprövning eller gjorde borgenärerna det? Exempelvis vid högre inkomst eller lägre inkomst?
Jag vill så gärna börja studera men det kommer bli sjukt tufft med nuvarande betalplan...
Jag har haft sanering i fyra år och har inte behövt ändra min plan någon gång.Ni som är klara eller snart klara med er sanering, hur ofta ändrades era betalplaner? Ansökte ni själva om omprövning eller gjorde borgenärerna det? Exempelvis vid högre inkomst eller lägre inkomst?
Jag vill så gärna börja studera men det kommer bli sjukt tufft med nuvarande betalplan...
Min man har inte heller begärt omprövning en enda gång och han är klar i oktober-22Jag har haft sanering i fyra år och har inte behövt ändra min plan någon gång.

Jag är klar 27/4-22, dvs ett år och en dag kvarMin man har inte heller begärt omprövning en enda gång och han är klar i oktober-22![]()