Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag var tvungen skruva fast en cykelkorg under min brevlåda så alla brev från KF, påminnelser och inkasso hade någonstans ta vägen :), detta pågick några veckor och ebbade sedan ut

Jag ska pilla bort ”Ej reklam-skylten” och sätta upp ”Endast brevlåda för brev från Kfm”

Ett tips jag fick här på forumet och som funkade väldigt bra var att ha en pärm och varje skuld fick en egen flik. Det började med påminnelser, sen inkasso och slutligen KF under resp flik. Lätt att följa varje skuld och inte minst när jag så småningom sökte skuldsanering så hade jag blykoll.

En sådan har jag skaffat. Så har stenkoll på alla skulder. läste det tipset här också har jag för mig.
Till och med budget- skuldrådgivare vart lite impad över att man hade en sån.

Många inkassokrav kommer numer i Kivra vilket är skönt, önskar kfm oxå använde det

Totalt så har min inkomst/betalningsutrymme ökat med runt 4000 kr per månad sedan inledande skuldsanering.
Jag har dock omprövat två gånger, en för högre lön vid nytt jobb och en gång för att jag inte längre pendlar.
Båda gångerna utan ändring av min betalplan.
Nu såg jag dock att min årsinkomst ökat med 100000 kr från förra deklarationen men det året låg jag under rejält utifrån det jag uppgett vid min omprövning.
Jag fick ett plus på 38000 kr nu om jag räknar på mellanskillnaden på beloppet i min betalplan och 2020 års taxerade inkomst.
Innebär det att det kan bli en förlängning på betalplanen då ?

Nej, det kan det bara bli om någon borgenär begär omprövning.
Blir högre belopp att betala förmodligen.
Fast det borde ju någon borgenär upptäcka då om man tjänat 100k mer , precis som du skrev så var det ju någon som tagit en upplysning med och då finns väl risken att det upptäcks tyvärr

Fast det borde ju någon borgenär upptäcka då om man tjänat 100k mer , precis som du skrev så var det ju någon som tagit en upplysning med och då finns väl risken att det upptäcks tyvärr
100000 mer än året innan men jag har uppgett en årsinkomst som skiljer 38000 kr mot vad jag tjänade
Förra året tjänade jag mindre än vad jag uppgett.
Jag har gjort en omprövning.

Fick idag hem mitt skuldsaneringsförslag :) Ivrig som attans så skulle jag ringa min handläggare och godkänna förslaget, men då hade han gått för dagen o_O Men bara att ringa direkt på måndag morgon :) Ännu ett steg närmare skuldsanering, bara en nervös väntan på att se om nån motsätter sig förslaget.

Hej.
Ni som fått från kfm att betala, hur har det gått till?
Utmäts bostaden som sista utväg?
Behöver betala 50tkr innan sista april...
För att det ej ska bli utslag.
OM jag nu ej får ihop att betala, vad är era erfarenheter?
Skulden är på 300.000
Är livrädd för utmätning av bostad...

Hej.
Ni som fått från kfm att betala, hur har det gått till?
Utmäts bostaden som sista utväg?
Behöver betala 50tkr innan sista april...
För att det ej ska bli utslag.
OM jag nu ej får ihop att betala, vad är era erfarenheter?
Skulden är på 300.000
Är livrädd för utmätning av bostad...
Jag sålde min bostadsrätt innan allt gick åt helvete , sålde ca 1 år innan och ångrar verkligen inte det ! För blir så mycket mer jobb och känslor om den tas !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp