Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga, kan någon ge ett exempel på detta så att man förstår.

"Du kan även informera oss om det finns någon omständighet som du anser talar emot att personen får skuldsanering, till exempel när det gäller hur fordran har uppkommit."

Vad vill du veta om det där?

En fråga, kan någon ge ett exempel på detta så att man förstår.

"Du kan även informera oss om det finns någon omständighet som du anser talar emot att personen får skuldsanering, till exempel när det gäller hur fordran har uppkommit."

Vad skulle någon kunna säga här som talar emot att man ska få skuldsanering. Ang hur fodran uppkommit, tex privat person?

@Lasseman

Men ska inte alla skulder som uppkommit innan saneringen inleds ändå räknas in även om nån anmäler skulden sent till krf?

Tex om jag glömmer att rapportera en privatskuld, sen lämnar den personen eller företaget in skulden 3 månader efter beslutad skuldsanering. Då borde väl deras krav ha förverkats och således kan dom ej kräva pengar av mig?

Det där ter sig helt normalt tycker jag. Vi är inga robotar utan vi är människor och vi glömmer också saker. Om man glömmer en eller två skulder i sin ansökan och dessa två trillar in till kfm under skuldsaneringsperioden - då ska dessa skulder avverkas och försvinna i tomma intet. Jag vet med mig för exempel att jag har glömt att ange en skuld i min ansökan om skuldsanering. Den är på 60k cirka. Annars har jag anmält alla skulder i min ansökan.

Vad skulle någon kunna säga här som talar emot att man ska få skuldsanering. Ang hur fodran uppkommit, tex privat person?

@Lasseman

Det går ju säga vad som helst, men du kanske vill veta vad som har större chans att spelar någon roll?

Jag kan tänka mig att skulder som uppkommit genom skadestånd i ekonomisk brottslighet är bra grund för att få igenom ett avslag
"hssk lurade mig och 30 andra på blocket att han skulle sälja en telefon, men skickade aldrig något"

Det går ju säga vad som helst, men du kanske vill veta vad som har större chans att spelar någon roll?

Jag kan tänka mig att skulder som uppkommit genom skadestånd i ekonomisk brottslighet är bra grund för att få igenom ett avslag
"hssk lurade mig och 30 andra på blocket att han skulle sälja en telefon, men skickade aldrig något"

Ah ok, ja precis. Men tänker kan en privatperson säga att X lovade att betala igen inom X antal veckor men sen har det hela tiden dragit ut på tiden etc.... (fast det uppenbart berott på ekonomisk konkurs) Kan det ses som ett giltigt skäl?

PS tack för svar

Och också om du har tagit ett lån och angett felaktiga uppgifter om din ekonomi. Eller tagit ett med uppsåt att inte betala tillbaka.

Ah ok, ja precis. Men tänker kan en privatperson säga att X lovade att betala igen inom X antal veckor men sen har det hela tiden dragit ut på tiden etc.... (fast det uppenbart berott på ekonomisk konkurs) Kan det ses som ett giltigt skäl?

PS tack för svar
Ekonomisk konkurs? Va?

Ja man får svara vad man vill. Att någon bara inte betalat, om det nu är vad "ekonomisk konkurs"betyder brukar inte ändra utgången i ärendet.

Att ha gett bort egendomar så dom räddas från utmätning brukar vara ett ganska säkert kort om man vill få avslag på skuldsanering under lång tid

Att ha gett bort egendomar så dom räddas från utmätning brukar vara ett ganska säkert kort om man vill få avslag på skuldsanering under lång tid

Tack snälla för svar, nja tänkte mest på vad folk faktiskt kan säga. Har inte uppgett fel uppgifter angående lån etc men är lite orolig att 2 personer som är privat skulder vill motsätta sig att jag får sanering.

Tex om man inte sagt till personen att man har dålig ekonomi innan man lånat, kan det ses som en anledning?

Senast ändrad:
Och också om du har tagit ett lån och angett felaktiga uppgifter om din ekonomi. Eller tagit ett med uppsåt att inte betala tillbaka.
Hur lång tid blir människor straffade om de angett felaktiga siffror då? Kan väl inte vara för resten av livet? Känns ju rätt extremt. Många är ju rätt desperata tänker jag innan allt rämnar, och kan tänka mig att det finns rätt många som snyggat till siffror lite för att överleva månaden.
Hur bevisas uppsåt att ej betala?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp