Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga, kan någon ge ett exempel på detta så att man förstår.

"Du kan även informera oss om det finns någon omständighet som du anser talar emot att personen får skuldsanering, till exempel när det gäller hur fordran har uppkommit."

Hej .jag har en pågående skuldsanering sedan snart två år. Då fick jag inledande. För en tid sedan fick jag hem ett betalningsföreläggande på en gammal skuld. Denna har jag bestridit med anledning av min pågående skuldsanering där den ska ingå.
Men idag kom brev om att ärendet ska gå vidare till tingsrätten då sökande begärt detta.
Är så ledsen och orolig nu.
Borde inte detta ärende avslutas omgående då kronofogden borde se att jag har en skuldsanering?
Känner mig så orolig och önskar fråga om någon vet något mer kring detta och om jag behöver oroa mig?.

Hej .jag har en pågående skuldsanering sedan snart två år. Då fick jag inledande. För en tid sedan fick jag hem ett betalningsföreläggande på en gammal skuld. Denna har jag bestridit med anledning av min pågående skuldsanering där den ska ingå.
Men idag kom brev om att ärendet ska gå vidare till tingsrätten då sökande begärt detta.
Är så ledsen och orolig nu.
Borde inte detta ärende avslutas omgående då kronofogden borde se att jag har en skuldsanering?
Känner mig så orolig och önskar fråga om någon vet något mer kring detta och om jag behöver oroa mig?.
Låter märkligt. När du säger att du bestridit, är det då långivaren du varit i kontakt med? Jag skulle ha kontaktat KF snarast. Har ingen erfarenhet av något liknande men det är så jag skulle gjort (har också sanering).

Hej. Tack för svar, jag har bestridit betalningsföreläggande till kronofogden.

Antagligen har axactor bara gjort fel.
Om dom söker verkställighet så prövas inte om skuldsaneringen påverkar det hela pga att det inte finns stöd för att pröva det. Det är upp till dig att invända, annars får du nog snart löneutmätning

Tack för svaret. Jag ringde och invände tidigt imorses. Tydligen vanligt att inkassobolag gör sånna här misstag enligt han jag pratade med. Dock sa han även att det inte kunde blivit utmätning för någon manuellt måste hantera det och då hade hen sett att jag jag har skuldsanering och lånet togs nått år innan.

Tack för svaret. Jag ringde och invände tidigt imorses. Tydligen vanligt att inkassobolag gör sånna här misstag enligt han jag pratade med. Dock sa han även att det inte kunde blivit utmätning för någon manuellt måste hantera det och då hade hen sett att jag jag har skuldsanering och lånet togs nått år innan.

All utmätning och löneutmätning är manuell så det är ingen skillnad

En fråga, kan någon ge ett exempel på detta så att man förstår.

"Du kan även informera oss om det finns någon omständighet som du anser talar emot att personen får skuldsanering, till exempel när det gäller hur fordran har uppkommit."

Någon som vet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp