Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Godafton.

Som jag tidigare skrivit så ligger mitt ärende nu hos jurist på kfm, då en borgenär motsatt sig min betalplan.

Är det nån som har en susning om hur lång tid ärendet ligger hos juristen innan jag får besked om beslut? På ett ungefär alltså. Vill veta ifall det tar månader. Planen var ju att jag skulle börja min skuldsanering nu i maj. Min handläggare sa bara att det skulle ta lite extra tid, men nämnde inget om hur länge eller hur man gör med betalningen om det drar ut på tiden. :)
Du fortsätter bara betala som innan.

Nej så är det ju, det kommer att blir tufft, men samtidigt så är det så jag levt hittills och tänker att jag borde klara det sen också eftersom att förbehållsbeloppet inte kommer ändras så jätte drastiskt från löneutmätning till skuldsanering. Jag personligen lever hellre på nudlar och ger pengar till min mamma så att jag slipper dra ner henne i klorna på kronofogden också. Jag vill bara inte riskera min sanering om/när jag får den godkänd genom att göra något fel. Men tänker samtidigt att förbehållet är ju mitt att ransonera med fritt?

Fast det betyder att du skulle gynna en borgenär, så ja du skulle nog skjuta dig i foten tyvärr.

Fast det betyder att du skulle gynna en borgenär, så ja du skulle nog skjuta dig i foten tyvärr.
Fast är det något kfm inte vet om så kan det inte kallas för gynna en borgenär.
Man disponerar sitt förbehåll hur man vill.

Fast är det något kfm inte vet om så kan det inte kallas för gynna en borgenär.
Man disponerar sitt förbehåll hur man vill.

Jag håller inte riktigt med där. Det är ju fortfarande vad det är oavsett om dom vet om det eller ej.

Jag håller inte riktigt med där. Det är ju fortfarande vad det är oavsett om dom vet om det eller ej.
Rent juridiskt nej om mamman ingår i skuldsaneringen.
Jag har inte läst om det är så men mitt förbehåll gör jag vad jag vill med.

Fast det är ju inte min borgenär? Hur skulle det komma fram till mina eller min mammas borgenärer att hon får en del pengar av mig för att betala lån som bara hon står på? Det är detta jag inte får ihop.

Ja, men hur ska de få veta? Och hur ska de bevisa att de pengar jag betalar till min mamma är för hennes lån och inte för att stötta hennes dåliga pension, t.ex?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp