Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet en som har både alkohol- och spelmissbruksproblematik samt är utan arbete förutom kortare perioder och diverse praktik, han blev beviljad sanering. Hur det gick till kan jag för allt i världen inte förstå, men uppenbarligen gick det.
Jag känner till de som fått med timanställning och endast kan betala några hundra/månad.

Det är sånt här som är så jävla irriterande när man själv jobbar om än bara 70% får avslag och såna personer får igenom en sanering.

Det är sånt här som är så jävla irriterande när man själv jobbar om än bara 70% får avslag och såna personer får igenom en sanering.
"Såna personer" är en vän till mig så jag gillade inte ordvalet.
Det är en person som tar varje chans till en extra timmes jobb och som hade alla förutsättningar för att få skuldsanering.

Tack snälla för den informationen, ja alltså jag hoppas du har rätt. Vi är inte gifta. Jag håller på att ge upp helt pga hur situationen är. Men är det någon här inne som fått skuldsanering trots att dom varit arbetslösa?

När hade du samtalet med handläggaren?
Du kan kontrollera poit.se om ditt namn finns med som inledande skuldsanering.

Tack snälla för den informationen, ja alltså jag hoppas du har rätt. Vi är inte gifta. Jag håller på att ge upp helt pga hur situationen är. Men är det någon här inne som fått skuldsanering trots att dom varit arbetslösa?
Jag förstår din frustration men det är mycket upprepningar och jag får lite offerkofta-vibbar när du skriver, kanske ev arbetsgivare nekar dig om du uppfattas så i verkligheten också?
Vill absolut inte förolämpa eller whatever, har noll intresse av det, men om man befinner sig i en situation där det känns som man fastnat kan det vara bra med lite självrannsakan och reflektion om det kanske är några omedvetna signaler man sänder ut, även om det för vissa låter flummigt.
Och ingen kan heller svara på dina förutsättningar till sanering, det enda krassa man kan göra är att ansöka och se hur det går, och acceptera att det är så verkligheten ser ut. Om inte annat för sin egen sinnesfrids skull.

Japp, denna person är någon vår familj känner väl, som inte alls i mina ögon gjort allt han kan för att förtjäna en sanering. Inga hemmaboende barn heller, vi har 5 småbarn. Det gör mig jävligt bitter. Han är beviljad men jag nekas pga att jag skaffade leasingbil för att kunna fortsätta uppbära årsinkomst på 650k genom att arbeta på sjukhus i andra landsting (kollektivt går inte)... känns så orimligt.

• Gilla
Reaktioner: p79
Jag förstår din frustration men det är mycket upprepningar och jag får lite offerkofta-vibbar när du skriver, kanske ev arbetsgivare nekar dig om du uppfattas så i verkligheten också?
Vill absolut inte förolämpa eller whatever, har noll intresse av det, men om man befinner sig i en situation där det känns som man fastnat kan det vara bra med lite självrannsakan och reflektion om det kanske är några omedvetna signaler man sänder ut, även om det för vissa låter flummigt.
Och ingen kan heller svara på dina förutsättningar till sanering, det enda krassa man kan göra är att ansöka och se hur det går, och acceptera att det är så verkligheten ser ut. Om inte annat för sin egen sinnesfrids skull.

Tråkigt att du får den uppfattningen. Är absolut stressad och väldigt fundersam just nu. Men utger inte en sådan bild till någon i den verkliga världen.

Dock är självrannsakan alltid viktig det håller jag med om.

Idag kom beslutet frpn tingsrätten ang överklagan mot min skuldsanering som jag tidigare skrivit om, hennes överklagan avslågs!! Men vågar inte säga hurra än, vet att hon fortf kan överklaga tingsrättens beslut om jag förstod det rätt ( prövningstillstånd krävs stod det) hon kommer säkerligen överklaga tingsrättens dom o jag kommer inte kunna andas ut förrän allt är klart ordentligt! Men lite glad blev jag faktiskt idag

Idag kom beslutet frpn tingsrätten ang överklagan mot min skuldsanering som jag tidigare skrivit om, hennes överklagan avslågs!! Men vågar inte säga hurra än, vet att hon fortf kan överklaga tingsrättens beslut om jag förstod det rätt ( prövningstillstånd krävs stod det) hon kommer säkerligen överklaga tingsrättens dom o jag kommer inte kunna andas ut förrän allt är klart ordentligt! Men lite glad blev jag faktiskt idag

Grattis till dig även om det är tråkiga omständigheter. Var det en privatskuld?

Vad sker när någon överklagar, vad måste man göra då/hur formulerar man sig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp