Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är nog världens snällaste och vill alla väl och har mycket hög arbetsmoral och är noggrann. Detta står även i referenserna. Innan var jag het på arbetsmarknaden men sen prickarna och treskodomen är det kalla handen. Kan det vara pga min ålder ?

Utbildar gärna om mig när jag är behörig att söka in. Men även om jag då får jobb inom vården tex så kommer inte skulderna kunna regleras på 15 år. Därför borde dom godkänna saneringen nu så att man har en chans att få jobb längre fram och kanske kunna betala 2-3 år av saneringen tex.

Är ju i flera år detta pågått.
Det där resonemanget håller ju inte, det hoppas jag du förstår. KFM vill att du ska bevisa först att du gjort allt du kunnat innan du ens är aktuell för en sanering. Har du inte ens försökt plugga för att öka dina chanser till jobb så kommer det bli avslag.

Jag är nog världens snällaste och vill alla väl och har mycket hög arbetsmoral och är noggrann. Detta står även i referenserna. Innan var jag het på arbetsmarknaden men sen prickarna och treskodomen är det kalla handen. Kan det vara pga min ålder ?

Utbildar gärna om mig när jag är behörig att söka in. Men även om jag då får jobb inom vården tex så kommer inte skulderna kunna regleras på 15 år. Därför borde dom godkänna saneringen nu så att man har en chans att få jobb längre fram och kanske kunna betala 2-3 år av saneringen tex.

Är ju i flera år detta pågått.
Läste att du är 40 år så åldern är inget hinder som jag ser det.

Det där resonemanget håller ju inte, det hoppas jag du förstår. KFM vill att du ska bevisa först att du gjort allt du kunnat innan du ens är aktuell för en sanering. Har du inte ens försökt plugga för att öka dina chanser till jobb så kommer det bli avslag.

Pluggar upp betyg just nu. Men är långt ifrån behörig.

Sjuksköterska ‍♀️ Bland annat. Jag får alla jobb jag söker inom detta trots skuldsaldo på 1,8 milj hos kronofogden och typ 40 prickar, är 36 år. De kollar belastningsregister vid ansökan, men kan dessa förklaras med rimliga motiv kommer du att få arbetet ändå.

Det låter ju galet bra att dom inte tittat på den biten. Jag skulle gärna plugga till sjuksköterska men kommer inte in på det som det ser ut just nu.

Sen är det ju bra om man nu ska plugga att man faktiskt siktar på ett jobb man kan jobba kvar inom och trivas hyfsat iaf.

Läste att du är 40 år så åldern är inget hinder som jag ser det.

Jag är rejält trött och slut efter många år av shift jobb. Men som det låter på er har jag ingen chans till sanering. Trots att jag sökt mängder med jobb och blivit nekad. Har 0kr och lever på min sambo. Vill ha jobb och skulle jag få ett skulle jag jobba 100% utan att blinka.

Jag är rejält trött och slut efter många år av shift jobb. Men som det låter på er har jag ingen chans till sanering. Trots att jag sökt mängder med jobb och blivit nekad. Har 0kr och lever på min sambo. Vill ha jobb och skulle jag få ett skulle jag jobba 100% utan att blinka.
Jag har ingen uppfattning om dina chanser till skuldsanering. Det beror på så många faktorer så det är omöjligt att kunna förutspå om du kan få eller ej utifrån det du skrivit här.

Jag har ingen uppfattning om dina chanser till skuldsanering. Det beror på så många faktorer så det är omöjligt att kunna förutspå om du kan få eller ej utifrån det du skrivit här.

Känns som att det är omöjligt.

Svårt skuldsatt ca 1,5 milj
Haft glappa anställningar senaste åren
Varit som en jojo hos krf
Sambo med en som har bra årsinkomst
2 privata skulder som garanterat kommer bestrida och flertalet inkasso skulder
Pluggar upp betyg för att på sikt kunna gå yrkeshögskola tex men lönen lär vara ca 24.000 före skatt efter 2-3 års studier vilket gör att skulden på 1,5 miljoner inte kommer att kunna betalas av enligt mina beräkningar.
Har inga tillgångar. Sålt allt för att betala på skulder.

Vad tror ni, kommer dom neka trots att detta pågått i ca 6-7 år. Tills dess att man har jobb så att dom kan utmäta i 5 år.

Är det nån här som fått skuldsanering utan jobb?

Känns som att det är omöjligt.

Svårt skuldsatt ca 1,5 milj
Haft glappa anställningar senaste åren
Varit som en jojo hos krf
Sambo med en som har bra årsinkomst
2 privata skulder som garanterat kommer bestrida och flertalet inkasso skulder
Pluggar upp betyg för att på sikt kunna gå yrkeshögskola tex men lönen lär vara ca 24.000 före skatt efter 2-3 årsinkomst studier vilket gör att skulden på 1,5 miljoner inte kommer att kunna betalas av enligt mina beräkningar.
Har inga tillgångar. Sålt allt för att betala på skulder.
Även om det känns som en lång motig väg så löner sig alltid studier. Det finns så många yrkeslinjer som inte ens ligger på högskolenivå utan gymnasienivå. Min sambo pluggade tex i vuxen ålder till elektriker, nu har han en lön på 40k efter 6 år i yrket. Och det var ingen lång tuff utbildning ens. Vill man så kan man. Finns massor av möjligheter i Sverige, så jag blir lite provocerad av att man liksom ger upp och säger att det inte är någon idé att försöka.

Det KF kommer titta på är ju hur skulderna uppkommit. Vad har man gjort för att försöka få till förändring, exvis kontaktat alla långivare/inkassobolag om avbetalningsplaner, försök att samla lån, fått behandling för ev spelmissbruk är exempel på sånt KF tittar på. Bestridanden kan spela roll beroende på vad man anger för skäl till bestridandet. Som jag skrev tidigare bestred ett bolag min skuldsanering utan att det påverkade beslutet jag fick.

Även om det känns som en lång motig väg så löner sig alltid studier. Det finns så många yrkeslinjer som inte ens ligger på högskolenivå utan gymnasienivå. Min sambo pluggade tex i vuxen ålder till elektriker, nu har han en lön på 40k efter 6 år i yrket. Och det var ingen lång tuff utbildning ens. Vill man så kan man. Finns massor av möjligheter i Sverige, så jag blir lite provocerad av att man liksom ger upp och säger att det inte är någon idé att försöka.

Jag förstår vad du menar men jag har inte ens körkort eller råd med de billigaste vardagskläderns längre eller glasögon. Får inte soc pga sambons inkomst och det är nära att relationen tar slut till sambon pga hur ansträngnt saker varit.

Familj och vänner har tröttnat på att jag aldrig får ett jobb och konstant är i obestånd. ingen kan låna ut eller hjälpa ekonomiskt. Dom har väl inte gett upp sista % eftersom dom vet att när jag väl har jobb, så jobbar jag som tusan.

Försöker hitta nån utbildning jag vill gå och som jag kommer in på där jag har en chans till jobb.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp