- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Det var verkligen orättvis, vad konstigt.
Fördelar på alla plan när det gäller skuldsanering jämfört med löneutmätning
Tanken med löneutmätning är väl att det ska vara kortsiktigt. KFM uppmuntrar de som levt med utmätning länge att ansöka om skuldsanering.Det var verkligen orättvis, vad konstigt.
Det är ju två helt skilda saker. Löneutmätning är ju ett statligt verktyg för att driva in skulder.Det var verkligen orättvis, vad konstigt.
Tanken med löneutmätning är väl att det ska vara kortsiktigt. KFM uppmuntrar de som levt med utmätning länge att ansöka om skuldsanering.
Vad är anledningen/anledningarna att du inte blir beviljad skuldsanering?Utmätning kortvarigt?
Jag kommer behöva ha det säkert 10 år.
Men blir inte beviljad skuldsanering
Nej och det var väl inte riktigt mitt påstående, att man per automatik kvalar in till beviljande skuldsanering bara för att man haft utmätning länge.Utmätning kortvarigt?
Det var verkligen orättvis, vad konstigt.
Ja, varit på det tåget...Utmätning kortvarigt?
Usch låter ju inte lovande , jag har 75% men vill ha heltid men finns inte utrymme för det enligt arbetsgivaren just nu, är det verkligen ingen som inte har heltid som kan få skuldsanering då?? Förutom tim vikarien då?Än en gång förvånar skuldsaneringsenheten mig! Verkar vara ett lotteri detta med skuldsanering. Fått reda på att en person som enbart går som timvikare har blivit beviljad skuldsanering men som en själv jobbar 70 % blir det inte! Vart finns logiken i detta?!
Man kanske skulle söka skuldsanering igen under studietiden....hahaha nä skämt o sido tycker bara att allt är jävligt konstigt vilka som blir beviljade eller ej. Jag som jobbar 70% får inte skuldsanering för att jag ska ha heltid bakom mig, men en som enbart är timvikarie får det. En sån måste ju va mer osäker med inkomst än en annan som ändå vet exakt vad man jobbar.