- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Härligt att du är tillbaka här och hjälper andra så som du hjälpte mig.Delgivningskvitto är ett kvitto du skickar in till Kronofogden att du mottagit ett brev som benämns ”Föreläggande”. Man kan enkelt säga att du bekräftar att du mottagit brevet. Därefter kommer ett ”Utslag” från KF och slutligen ”Skuld att betala”.
Jag försökte inte med sanering direkt utan gjorde allt i olika steg. Dessutom ändrades skuldsaneringslagen i slutet av 2016 och jag ville söka med de nya förutsättningarna i lagen, t ex att få behålla lön i juni och december.
Det är omöjligt att svara på hur lång tid olika saker tar. Om du frågar tio personer här kommer du få tio olika svar. Jag förstår att du undrar men du får nog acceptera att du inte kan få svar på tider .
Inte en aning om hur mycket det ökade under utmätningen med räntor etc. Jag var som sagt beredd på att leva med utmätning hela livet och det kändes som att just det inte spelade roll där och då.
När jag väl gjorde min ansökan om skuldsanering använde jag de summorna som var på breven från Kronofogden. Alla skulder hade gått dit som jag minns det. Det var ju fem år sen jag släppte mitt och drygt fyra år sen jag gjorde min ansökan.
Nu klarar jag mig och terroriserar dig med annat haha.