Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ringde till kommunen idag och dom har ingen rådgivare just nu och den som svarade i telefon var riktigt otrevlig så fick bara ännu mer ångest över vad ja ska ta mig till

Jag skulle personligen inte planera in dom pengarna utan om du får inledande kan det ta ett antal månader innan beslut om skuldsanering kommer. I mitt fall tog det 6-7 månader från inledande till beslut pga att en långivare överklagade. Dessutom är du i samma "intervall" som jag var. Jag fick inledande i april och sen kom sommaren då (jag antar att) det är mindre personal på plats etc vilket också gör att det drar ut på tiden.
Gläd dig åt om du får inledande men som sagt, jag skulle inte räknat med att kunna behålla skatteåterbäringen.

Ja jag får väl hoppas att det går enligt plan och att det bara tar dem uppskattade 4-6 veckorna. Kommer i allafall inte deklarera innan sista datum och hoppas på att allt är klart till juni så jag får behålla pengarna.

Ja jag får väl hoppas att det går enligt plan och att det bara tar dem uppskattade 4-6 veckorna. Kommer i allafall inte deklarera innan sista datum och hoppas på att allt är klart till juni så jag får behålla pengarna.
Du kommer aldrig får beviljad skuldsanering innan juni om du inte ens har inledande nu, det kommer ta betydligt längre tid innan allt är klart

El vara ärlig och tala om för din handläggare att du ska få tillbaka på skatten så får hen ta ett beslut om du får behålla dom el om de ska ingå i din betalplan.

Vill inte verka tjatig men jag tror min senaste fråga försvann i mängden..

Nu när jag fått beslut, är det säkert för mig att deklarera? Eller ska jag vänta in att det vunnit laga kraft?

El vara ärlig och tala om för din handläggare att du ska få tillbaka på skatten så får hen ta ett beslut om du får behålla dom el om de ska ingå i din betalplan.
Ja eller så går man bara på reglerna som står på Kronofogdens sida...
"Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.
Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, till exempel skatt, böter eller studieskulder"

Ska kolla upp det för jag tror inte jag har så många statliga skulder så jag kanske kan få behålla pengarna i vilket falls om helst"

"Om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga, får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket.
Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, till exempel skatt, böter eller studieskulder"

Ska kolla upp det för jag tror inte jag har så många statliga skulder så jag kanske kan få behålla pengarna i vilket falls om helst"
Jag fick betala in min skatteåterbäring. Jag berättade för min handläggare om vilken summa jag skulle få tillbaka så hon tog med det i min betalplan. Mitt beslut beslut om skuldsanering togs i april och jag fick återbäringen i juni och betalade in den med Julis nbetalning.

Får du skattebeskedet innan beslutet så är det upp till din handläggare att ta beslut om hur det ska bli.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp