Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du betalar in (själv via bank/postgiro) ett fastställt belopp per månad.
Dock INTE i Juni och December (2 "frimånader" per år).
Dessa pengarna skall täcka alla oförutsedda extra-utgifter, typ glasögon, tandläkre, osv, osv, ...
Är de lika på kfm och skuldsanering? Tänkte eftersom de står att dom ska kontakta arbetsgivaren

Är de lika på kfm och skuldsanering? Tänkte eftersom de står att dom ska kontakta arbetsgivaren
Om du menar löneutmätning kontra skuldsanering är svaret nej;
Vid löneutmätning är det normala att KFM kontaktar lönekontoret som i sin tur betalar till KFM direkt.
Vid skuldsanering betalar du själv till KFM.

(KFM = Kronofogdemyndighten)

Okej, visste inte jag kunde söka, gjorde precis det på mitt personnummer och hittade bara inledande från november...
Får mao ha mer is i magen. Stort tack för hjälpen!
Fick också inledande i november och väntar på mitt beslut. De skickades ut till borgenärerna för snart 2 veckor sen. Efter vi ändrat lite uppgifter. Galet nervös.

Hej, är ny på forumet och hoppas jag gör rätt nu när jag ska skriva ett inlägg.
Fick beviljad skuldsanering men en borgenär överklagade innan de 3 Veckorna gått ut för att beslutet skulle hinna vinna laga kraft. Nu kommer det gå till tingsrätten. Fick brev idag ! Är en privatperson som vet hur livet varit samt att jag gjort mitt bästa o betala tillbaka men nu kan jag tyvärr inte betala något . Ingen annan av de andra borgenärerna motsatte sig. Den här personen anmälde till kronofogden och de såg att jag hade (då ) inledande skuldsanering samt att jag inte kan betala en enda krona tillbaka . Borgenärer valde o gå vidare till tingsrätten men tog tillbaka sin överklagan via telefon. Men nu när hen fick reda på att jag fått beslut om skuldsanering så överklagade hen beslutet! Är det totalt kört för mig nu? Har skulder på ca 450.000 kr som ingår i skuldsaneringen och skulden till den här personen ligger på ca 30.000 kr. Tom min handläggare på kf så första ggn borgenären överklaga att det finns ju inga pengar att ta ifrån. Så kf avslog hens överklagan o beslutade om skuldsanering. När livet äntligen började se lite ljust ut efter år av misär så ska alltid nått stå i vägen. Någon som har samma erfarenhet som ändå fått beviljat hos tingsrätten trots en överklagan från borgenär? Snälla behöver stöd. Kram på er alla

Fick beviljad skuldsanering men en borgenär överklagade innan de 3 Veckorna gått ut för att beslutet skulle hinna vinna laga kraft. Nu kommer det gå till tingsrätten. Fick brev idag ! Är en privatperson som vet hur livet varit samt att jag gjort mitt bästa o betala tillbaka men nu kan jag tyvärr inte betala något . Ingen annan av de andra borgenärerna motsatte sig. Den här personen anmälde till kronofogden och de såg att jag hade (då ) inledande skuldsanering samt att jag inte kan betala en enda krona tillbaka . Borgenärer valde o gå vidare till tingsrätten men tog tillbaka sin överklagan via telefon. Men nu när hen fick reda på att jag fått beslut om skuldsanering så överklagade hen beslutet! Är det totalt kört för mig nu? Har skulder på ca 450.000 kr som ingår i skuldsaneringen och skulden till den här personen ligger på ca 30.000 kr. Tom min handläggare på kf så första ggn borgenären överklaga att det finns ju inga pengar att ta ifrån. Så kf avslog hens överklagan o beslutade om skuldsanering. När livet äntligen började se lite ljust ut efter år av misär så ska alltid nått stå i vägen. Någon som har samma erfarenhet som ändå fått beviljat hos tingsrätten trots en överklagan från borgenär? Snälla behöver stöd. Kram på er alla

Personen har inte överklagat innan, han har invänt. Svårt att sia om vad tingsrätten gör för bedömning. Varför ska du inte betala något?

Personen har inte överklagat innan, han har invänt. Svårt att sia om vad tingsrätten gör för bedömning. Varför ska du inte betala något?

Jag har väldigt liten inkomst ( sjukskriven sedan flera år samt har en väldigt dyr hyra o har ett barn varann vecka hos mig. Därför beslutade kronofogden att jag inte har pengar över ens att betala efter mina räkningar är betalda. Lever på minimiexistens redan nu. Jag fick svar från min handläggare nyss om att bara för en person har överklagat betyder det inte att beslutet upphävs . Tingsrätten kommer nu göra en bedömning och sen tas ett beslut efter det.

Kan du inte prata med personen och försöka få hen att förstå.
Lider verkligen med dig. ♥️

Kan du inte prata med personen och försöka få hen att förstå.
Lider verkligen med dig. ♥️

Tyvärr så vägrar hon ge med sig. Trots hon mycket väl vad jag gått igenom alla åren med skilsmässan osv. Tom min handläggare på kf pratade med henne o förklarade att det finns inga pengar o hämta nu. Men hon vägrar att acceptera. Nu får tingsrätten göra en ny bedömning och så får man sitta o vänta ytterligare! ❤

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp