- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
varför sitter du och läser poit ännu?![]()
De gör ja inte... sökte bara på dessa specifika personer...

varför sitter du och läser poit ännu?![]()

Så är det aboslut !Det är heller inte helt ”ovanligt” att anställda hos Kronofogden själva hamnar i penningbekymmer och som påföljd både löneutmätning och t.o.m skuldsanering.
Detta bekräftades i helgen då jag fann dessa personer i PoIt, men varför inte liksom? Folk som arbetar där är ju helt sedvanliga människor dom oxå...
Det är heller inte helt ”ovanligt” att anställda hos Kronofogden själva hamnar i penningbekymmer och som påföljd både löneutmätning och t.o.m skuldsanering.
Detta bekräftades i helgen då jag fann dessa personer i PoIt, men varför inte liksom? Folk som arbetar där är ju helt sedvanliga människor dom oxå...
Hur är det med den sista svarstiden för borgenärerna efter inledande. Har någon fått beslut innan dom 4 veckorna om alla borgenärer svarat eller väntar dom alltid ut hela tiden innan beslut?
Jag godkände förslaget på betalplan 29/12-2020
Fick bekräftat mail från KFM den 30/12-2020 :
Då noterar jag att du godkänner förslaget.
Det som kommer ske nu är att förslaget skickas vidare till borgenärerna som får tillfälle att yttra sig. Efter att dom är delgivna och yttrandetiden har passerat, det är först då beslut kan fattas.
---
Sedan dess. Knäpptyst.
Kollar Poit dagligen, men inget.
Hur lång tid bör jag låta det gå innan jag ringer och frågar vad som händer?
Japp, det tog 9-10 veckor från inledande start till besked.Det kan ta månader att få alla delgivna om det krånglar, det är inget du kan påverka
Hej!
Går och väntar på beslut på min skuldsanering, men vad händer med min skatteåterbäring?
handläggaren sa att dom skulle besluta i mitten av februari.
Har inga skatte, studie skulder.