Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man fyller i inkomst vid ev ansökan, är det taxerade inkomsten el ens teoretiska årsinkomst enligt kollektivavtalet? Övertid kan man väl inte räkna med speciellt i dessa tider. Och om man jämkar å får ut ca 27 tusen istället för ordinarie 23 tusen, vilken summa räknar KF på om man blir beviljad el inte? Kommer ju ha en skatteskuld i form ar rea-vinst som antagligen gör att ev skatteåterbäring äts upp av skatteskulden. KF måste väl utgå fr ens ordinarie inkomster som är på 23 tusen efter skatt. El va vet jag, därför ja undrar. :D
På mig gick dom på taxerad inkomst när dom gjorde koll efter 1 år. Hur dom gör första gången vet jag ej...

På mig gick dom på taxerad inkomst när dom gjorde koll efter 1 år. Hur dom gör första gången vet jag ej...
Då borde man ju skriva sin avtalade lön vid ansökan, är ju den som gäller sen om dom dubbelkollar och går efter taxersd inkimst så får dom väl göra det då om det ja skriver inte spelar nån roll. :D

Då borde man ju skriva sin avtalade lön vid ansökan, är ju den som gäller sen om dom dubbelkollar och går efter taxersd inkimst så får dom väl göra det då om det ja skriver inte spelar nån roll. :D
Jag vet inte nu hur dom kollar när arbetsgivaren rapporterar månadsvis

Någon som varit med om att dem kollat upp sambos inkomst under de åren som man har skuldsanering? Haft min snart ett år men inte hört att någon gjort UC/checkat?

En liten fråga om Omprövning
Hur gjorde ni som har gjort detta formellt?
Finns det färdiga formulär hos KFM (tex via mina sidor)?
Eller "bara" telefon eller mail till KFM?

Tänkte att det är bättre att föregå är an förekommas då vi får en lönehöjning under våren.

Nej. Den rätten har dom inte. Det är inte Din sambo som har skuldsanering.
Så alltså finns det 0 risk att dem vet om sambos inkomst i vår beräkning stämmer? Och finns egentligen ingen anledning att begära omprövning för förändrad inkomst där?

Så alltså finns det 0 risk att dem vet om sambos inkomst i vår beräkning stämmer? Och finns egentligen ingen anledning att begära omprövning för förändrad inkomst där?

Jag har svårt för att se att våra borgenärer/inkassobolag har rätt att ta kreditupplysning på en sambo som inte är i fråga för skuldsanering. Om dom kan hitta sambos inkomstuppgifter på annat mer ”hemligt sätt” som inte påverkar sambon, kan jag dock inte svara på... :(

En liten fråga om Omprövning
Hur gjorde ni som har gjort detta formellt?
Finns det färdiga formulär hos KFM (tex via mina sidor)?
Eller "bara" telefon eller mail till KFM?

Tänkte att det är bättre att föregå är an förekommas då vi får en lönehöjning under våren.

Omprövning görs med enkelhet inne på ”mina sidor” hos KF.
Dock görs det gällande att vanlig årlig löneökning ej anses vara skäl för omprövning, så länge det inte handlar om tusentals kronor !

Omprövning görs med enkelhet inne på ”mina sidor” hos KF.
Dock görs det gällande att vanlig årlig löneökning ej anses vara skäl för omprövning, så länge det inte handlar om tusentals kronor !
Ahh, tack, såg inte det när jag tittade runt!
Skall byta tjänst nu i April/Maj och räknar med en på ca 1500:-/mån om allt klaffar.
Läste i tidigare inlägg om att man är "på den säkra sidan" om man själv kontrollerar detta än om någon av borgenärerna gör det.
Vill inte att något riskerar eller förstör min skusan, sista chansen på många sätt...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp