Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur väl studerar KF ens bankkonto? Hur långt tillbaka och hur kan KF veta om det är tex speltransaktioner när det bara är random siffror och bokstäver i flesta speltransaktioner? Tittar inte KF mest efter lönerna och summorna till långivarna att dom stämmer typ? Nån som fått förklara sin kontohistorik? Och måste man ange alla sina bankkonton till KF? Om man tex har ett i en annan bank som knappt används, el vet KF redan ens olika konton från nåt register som bara myndigheter har?

Nu vet jag inte om det stämmer. Men jag läste i någon tråd där en som hade just spelproblem som sin skuldbörda fick skicka in x antal månader tillbaka sina banktransaktioner till handläggaren för att se så inget hade gått till spel.

Har påbörjat min ansökan för skuldsanering och hittar inte vart man bifogar ett s k personligt brev? Har ni skickat in dessa separat, hur isf? Tack!
Du kan bifoga ett personligt brev via mejl när du fått tillbaka att de tagit emot din ansökan. I det brevet finns ett diarienummer.

Du kan bifoga ett personligt brev via mejl när du fått tillbaka att de tagit emot din ansökan. I det brevet finns ett diarienummer.
Toppen, tack.
750 000:- uppgick mina skulder till, varav 500 000:- från konkurs i höstas och resten skilsmässa. En riktig chansning.

Toppen, tack.
750 000:- uppgick mina skulder till, varav 500 000:- från konkurs i höstas och resten skilsmässa. En riktig chansning.

Vilken typ av skuldsanering ska du söka? Och vad uppger du som inkomst? Om man får vara lite nyfiken?

Vilken typ av skuldsanering ska du söka? Och vad uppger du som inkomst? Om man får vara lite nyfiken?
Jag är också nyfiken av mig och uppskattar svar från andra själv här, så absolut.

Söker som privatperson, min inkomst (a-kassa) ligger på det tillfälligt höjda snittet 22 dagar x 1200:- så 26 400:-. Tog inte med inkomstförsäkringen eftersom den ändå lär ha löpt ut när en handläggare tar upp min ansökan.

Förmodligen naivt, men mina omständigheter är värt en chansning att söka lika gärna som jag rullar tummar.
Har fått mitt livs första betalningsanmärkning nyligen, ska låta ytterligare kredit förfalla i månadsskiftet och detta går så sjukt mot mina principer, så har hamnat lite i ett slags ”fuck it” stadie just nu med vilda västern-inställning (tyvärr).

Undrar lite hur der gäller i mitt fall. Inte sätt något svar gällande detta.

Blev skönhetstaxerad 2018 och har massa lån allt runtomkring 2miljoner.

Saknar arbete helt och hållet, får försörjningsstöd och har sökt skuldsanering nu. Finns det ens hopp om skuldsanering utan arbete?

Undrar lite hur der gäller i mitt fall. Inte sätt något svar gällande detta.

Blev skönhetstaxerad 2018 och har massa lån allt runtomkring 2miljoner.

Saknar arbete helt och hållet, får försörjningsstöd och har sökt skuldsanering nu. Finns det ens hopp om skuldsanering utan arbete?
Det beror på varför du saknar arbete, hur länge du har gjort det och hur din prognos att komma i arbete ser ut. Skönstaxeringen kan vara ett hinder om det finns misstankar om att du arbetar svart tex för att undvika utmätning. Det blir ju en individuell bedömning av dina förutsättningar och vad du har gjort för att betala dina skulder.

Det beror på varför du saknar arbete, hur länge du har gjort det och hur din prognos att komma i arbete ser ut. Skönstaxeringen kan vara ett hinder om det finns misstankar om att du arbetar svart tex för att undvika utmätning. Det blir ju en individuell bedömning av dina förutsättningar och vad du har gjort för att betala dina skulder.

Är inte så gammal och har aldrig tidigare jobbat då mycket av min tid gått till deltidsstudier. Så vet inte hur de ställer sig till det.. Säkerligen negativt att aldrig ha jobbat antar jag? Söker aktivt jobb på AF. I min sist kan man inte göra mycket åt 2 miljoner så antar det är gangska kört då.

Hur snabbt får man ens svar dessa dagar?

Tack

Är inte så gammal och har aldrig tidigare jobbat då mycket av min tid gått till deltidsstudier. Så vet inte hur de ställer sig till det.. Säkerligen negativt att aldrig ha jobbat antar jag? Söker aktivt jobb på AF. I min sist kan man inte göra mycket åt 2 miljoner så antar det är gangska kört då.

Hur snabbt får man ens svar dessa dagar?

Tack
Sist jag kollade låg väntetiden för inledande/avslag runt 3 månader. Vart kommer skulderna ifrån?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp