Tack.Ja du får behålla din skatteåterbäringen vi skuldsanering.
Hej!
Hur stor vikt läggs vid att man har kontakt med budget- och skuldrådgivaren i sin ansökan?
Som jag tidigare skrivit så är det fruktansvärt svårt att ens få kontakt med min rådgivare i kommunen. Inget svar på varken telefon eller mail..
Vi skulle sätta igång och skriva en ansökan, men då jag inte fått tag i hen på flera veckor så känns verkligen som man bara står och trampar vatten just nu.
Så kan jag skicka in en ansökan själv och bocka i att jag har kontakt med budget- och skuldrådgivaren och be dom skicka kopior dit.
Sedan hoppas det kan bli några möten med rådgivaren under tiden som ansökan om skuldsanering ligger hos kfm innan dom tar tag i den.
Om inte det blir möten så kanske man kan förklara situationen när dom ringer mig och vill ställa lite frågor m.m.
Hur hade ni gjort?
Ha en underbar Fredag!![]()
Ni som legat hos KF ett tag. Hur mycket brukar ni få tillbaka på skatten? Jag har idag skuldsanering och har verkligen ingen aning om jag ska förvänta mig att få tillbaka 200kr eller 10.000. Förra året tog KF skatten direkt

Inte alltid.Ja du får behålla din skatteåterbäringen vi skuldsanering.
Du kanske vill utveckla?Inte alltid.
Du kanske vill utveckla?
Ja att ha skuldsanering så förutsätter jag att den är beviljadJo du får behålla din skatteåterbäring vid BESLUTAD skuldsanering. Innan dess och om skatteåterbäringen kommer i samband med att Du har inledande, så kan din handläggare anse att kommande återbäring skall regleras som ett engångsbelopp i din betalplan.
Förstår att vad som helst kan hända med skatteåterbäring innan dess. Kan också tänka mig att släpande skulder till staten kan ställa till det om de inte omfattats av saneringen och/eller även nya skulder efter beslut som hamnat hos KFM.