Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan tillägga att ni inte fått hela historien. Hade ett något ökat utrymme pga övertid okt-dec vilket de också tittade på. Men inte i samma storleksordning dock.

Okej. Ja det gäller att hålla hårt i slantarna när man har sanering så det inte kommer tillbaka och biter en i ett senare skede. :confused:

Hur lång tid har du kvar på saneringen?

Det är ju precis sånt här som gör att man känner sig fängslad pga saneringen.

Man ska älska vart man bor, man ska älska sitt jobb, man ska vara kärnfrisk, man ska egentligen ha allt ordnat för sig innan man sätter sig i skiten. Men vem fan har det? För sen kan man knappt styra sitt eget liv de kommande fem åren.

Fyra år har jag kvar. Så ... ja ... jag förstår precis hur du menar med att man känner sig fängslad pga av saneringen. Önskar att jag hade tänkt på detta med jobbet _innan_ jag sökte för då hade jag ärligt talat bytt jobb till ett med lägre belastning, bättre arbetsmiljö och lägre lön.

Go’morron alla !

Bara en reflektion. Personligen är jag rätt ”chill” i min skuldsanering och är inget jag grubblar särdeles över, men vaknade i morse och noterade att ett inkassoföretag hade tagit en Bisnode på mig och måste erkänna att då ”vände de sig” i magen på mig...
Mår direkt illa av att bolagen kan klampa in och ta kreditupplysningar på mig bara när helst... Ja förstår att de e ända sättet för dom att hålla koll på mina förehavanden gällande inkomst, etc, men likväl mår jag direkt illa när dom gör de... Känns så jäkla integritetskränkande på något konstigt sätt... :(
Fler än jag som känner så?

Happy friday ! :)
Håller fullkomligt med dig, råkade ut för samma idag tänkte " men ge fan i mig " fick också rev hem från svida " uppmaning om att betala in min skuld" jag blev tvärförbannad och ringde upp. Frågade rent ut va det handlade om, att jag haft sanering i 13 mån och att dom ingår i min skuldsanering, att jag betalat på dagen vartenda inbetalning. Då la hon på luren....

Frågar åt en vän som är gravid och ska söka skuldsanering. Det finns bara två alternativ när man fyller i ansökan på KFMs hemsida. Barn eller inte barn. Vad ska hon fylla i? Barnet är beräknat om 5 månader.

Frågar åt en vän som är gravid och ska söka skuldsanering. Det finns bara två alternativ när man fyller i ansökan på KFMs hemsida. Barn eller inte barn. Vad ska hon fylla i? Barnet är beräknat om 5 månader.

Spelar egentligen inte så stor roll eftersom en handläggare från KF kommer ta kontakt per telefon för att gå igenom ansökan och då har hon möjlighet att förtydliga...

Fick besked av försäkringskassan att vid ansökan om bostadsbidrag så räknas inte inkomstförsäkring från a-kassa in som inkomst då den är skattebefriad. Hur är det med utmätning, räknas inkomstförsäkring som inkomst?

Skulle råda henne att ta kontakt med budget- och skuldrådgivaren i kommunen som kommer hjälpa henne exakt med vad som behövs för att fylla i en bra och korrekt ansökan.
Låter som det vore det bästa om hon redan fått avslag på tidigare inskickade ansökningar.
Hon har redan varit i kontakt med den lokala representanten två gånger och blivit illa behandlad. Men det kanske inte är en dum ide att jag själv försöker ringa till den lokala representanten och frågar om tips. Tänkte mer höra här vad folk har lärt sig utav att de själva har genomgått denna process.

Som fler skrivit...vad beror tidigare avslag på? När sökte hon sist och hur många gånger har hon sökt?
Har hon skulder som inte finns hos kfm så ska dom skrivas med. Lättast är att ansöka via deras hemsida då ser man vad som behövs. Allt det du listat att du skrivit i brevet tar man via telefon sen så behövs inte skrivas så mycket utöver det som är via hemsidan.
Jag är i ny i denna sfär och var ute efter mer generella tips på vad som bygger upp ett bra ansökningsbrev. Men som någon påpekade ovan så kollade jag in E-tjänsten för ansökan och där listar de faktiskt alla frågor som de vill ha ett utförligt svar på. Jag kan säga det att brevet hon skrev förut inte var bra och innehöll känslomässiga utbrott om hur hon inte kan förstå att skulden kan ha växt så mycket och okontrollerat samt att de gör henne förbannad o.s.v....
Kan ju knappast vara bra att i ett ansökningsbrev utgå från att delvis skylla ifrån sig när hon faktiskt själv har satt sig i denna sits. Jag kommer nu inför denna ansökan skriva om hennes ansökan så att hon uppfattas att ta ansvar för sitt beteende vilket hon egentligen gör, hon lyckades bara inte förmedla detta via ansökningsbrevet.

När hon var i diskussion med Kronokalle senast, så såg de en annan summa på vissa lån jämfört med det belopp som min mor får av låneinstitutet när hon ringer dit. Vet ni varför det är så?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp