Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var skulder till försäkringskassan som tex underhåll som inte ingick, har rört ihop det.

Underhåll ingår också, men man måste betala de nya som kommer, det är bara förfallna dom igår

Underhåll ingår också, men man måste betala de nya som kommer, det är bara förfallna dom igår
Så är det ju även för CSN, fast inbetalningarna pausar tills saneringen är klar, men resterande skuld kvarstår. Egentligen märkligt eftersom skulden togs innan saneringen.

Så är det ju även för CSN, fast inbetalningarna pausar tills saneringen är klar, men resterande skuld kvarstår. Egentligen märkligt eftersom skulden togs innan saneringen.

Det är ju en stor skillnad att få anstånd med betalningarna och att behöva betala underhållet..

Vet inte riktigt varför det är så. Jag antar att den typen av skuld skulle vara stötande att skriva bort i en skuldsanering

Om man har fått skuldsanering med en avbetalningsplan på 3 år, försvinner skulden ändå efter 5 år har jag fått lära mig. Läste nu på Lawline svar på en fråga där frågeställaren undrar när anmärkningen försvinner vid kortare avbetalningsplan och såhär svarar de:

"Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

En betalningsanmärkning hos ett kreditupplysningsföretag ska försvinna senast fem år efter beslutet om skuldsanering(8 § 3 st kreditupplysningslagen). Eftersom din betalningsplan verkar vara kortare än fem år så kan den försvinna även i samband med att betalningsplanen tar slut, om uppgiften inte längre anses vara nödvändig att bevara.

Jag hoppas att du har fått svar på din fråga!!"

Stämmer det verkligen att man kan bli av med anmärkningen snabbare än 5 år?

Om man har fått skuldsanering med en avbetalningsplan på 3 år, försvinner skulden ändå efter 5 år har jag fått lära mig. Läste nu på Lawline svar på en fråga där frågeställaren undrar när anmärkningen försvinner vid kortare avbetalningsplan och såhär svarar de:

En betalningsanmärkning hos ett kreditupplysningsföretag ska försvinna senast fem år efter beslutet om skuldsanering(8 § 3 st kreditupplysningslagen). Eftersom din betalningsplan verkar vara kortare än fem år så kan den försvinna även i samband med att betalningsplanen tar slut, om uppgiften inte längre anses vara nödvändig att bevara.

Det tror jag inte att man kan.

Nej, anmärkningen är 5 år from inledande skuldsanering.

Granit inkasso har idag, 7 månader sen jag släppte, 4 månader med inledande, skickat ytterligare ett inkasso med samma text.

"... inom 8 dagar så skickas det till kronofogden".

Det har gått ca 210 dagar sen jag fick det första "hotet". Kommer dom fortsätta varje månad under fem år med skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp