Det var något gammalt snarare, skuldsanering före 1 nov 16 betalar man till borgenärernaDet var något nytt. Trodde alltid att man betalade in till KF under skuldsaneringen, man kan alltså få att istället betala till borgenärerna?
Och med 92 olika borgenärer har det varit ett helvete att hålla reda på vem som ska ha vad och när. Det var otroligt skönt att få betala allt i en klumpsumma till kronofogden istället, även om det bara blev i 10 månader av 60.Det var något gammalt snarare, skuldsanering före 1 nov 16 betalar man till borgenärerna
Vid inledande skuldsanering ”försvinner ” skuldsaldot på kronofogden då?
Och med 92 olika borgenärer har det varit ett helvete att hålla reda på vem som ska ha vad och när. Det var otroligt skönt att få betala allt i en klumpsumma till kronofogden istället, även om det bara blev i 10 månader av 60.

92!!!!Och med 92 olika borgenärer har det varit ett helvete att hålla reda på vem som ska ha vad och när. Det var otroligt skönt att få betala allt i en klumpsumma till kronofogden istället, även om det bara blev i 10 månader av 60.
Shoppa loss, nej verkligen inte men du ska inte betala på mer än hyra och fasta avgifter samt CSN då den inte ingår i skuldsaneringen.Hur ska man bete sig om man har bestämt sig för att ansöka om skuldsanering?
Skall man skita i alla räkningar? (Utom hyra , försäkring etc)
Kan KFM bedöma ansökan efter hur jag beter mig med mina pengar vid ansökan?
Eller skall man passa på att ha lite pengar över och shoppa loss när ansökan är ivägskickad ?
Lägga undan det som skulle gått till att betala lånen man släppt till inkasso?
Som jag förstod det så får man en ”prick” vid ansökan. Så något samlingslån lär det inte bli tal om om det blir nej på skuldsanering ändå.
Alla tips mottages härligt.