Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var något nytt. Trodde alltid att man betalade in till KF under skuldsaneringen, man kan alltså få att istället betala till borgenärerna?

Det var något nytt. Trodde alltid att man betalade in till KF under skuldsaneringen, man kan alltså få att istället betala till borgenärerna?
Det var något gammalt snarare, skuldsanering före 1 nov 16 betalar man till borgenärerna

Det var något gammalt snarare, skuldsanering före 1 nov 16 betalar man till borgenärerna
Och med 92 olika borgenärer har det varit ett helvete att hålla reda på vem som ska ha vad och när. Det var otroligt skönt att få betala allt i en klumpsumma till kronofogden istället, även om det bara blev i 10 månader av 60.

Vid inledande skuldsanering ”försvinner ” skuldsaldot på kronofogden då?

Och med 92 olika borgenärer har det varit ett helvete att hålla reda på vem som ska ha vad och när. Det var otroligt skönt att få betala allt i en klumpsumma till kronofogden istället, även om det bara blev i 10 månader av 60.

Många har haft nytta av det, att sitta vid månadsskiftet och registrera flera betalningar I stället för en, det vanliga är ju att man behöver betala mer än en räkning och det har kanske inte varit så självklart för vissa

Hur ska man bete sig om man har bestämt sig för att ansöka om skuldsanering?
Skall man skita i alla räkningar? (Utom hyra , försäkring etc)
Kan KFM bedöma ansökan efter hur jag beter mig med mina pengar vid ansökan?

Eller skall man passa på att ha lite pengar över och shoppa loss när ansökan är ivägskickad ?
Lägga undan det som skulle gått till att betala lånen man släppt till inkasso?
Som jag förstod det så får man en ”prick” vid ansökan. Så något samlingslån lär det inte bli tal om om det blir nej på skuldsanering ändå.
Alla tips mottages härligt.

Jag blir inte klok på e-tjänsten för omprövning. Den är omgjord sen jag använde den sist. Ska ändra inkomstuppgifter, men finns ingenstans att fylla i dom. Det är bara frågor om inneboenden (som jag inte har). Kollar kf inkomst på mig och frun så jag inte behöver fylla i? Eller vad gör jag för fel? :)

Senast ändrad:
92!!!!
Jisses helt absurt att man ens får så många lån och vilket jobb du måste ha haft med allt inbetalningar.

Hur ska man bete sig om man har bestämt sig för att ansöka om skuldsanering?
Skall man skita i alla räkningar? (Utom hyra , försäkring etc)
Kan KFM bedöma ansökan efter hur jag beter mig med mina pengar vid ansökan?

Eller skall man passa på att ha lite pengar över och shoppa loss när ansökan är ivägskickad ?
Lägga undan det som skulle gått till att betala lånen man släppt till inkasso?
Som jag förstod det så får man en ”prick” vid ansökan. Så något samlingslån lär det inte bli tal om om det blir nej på skuldsanering ändå.
Alla tips mottages härligt.
Shoppa loss, nej verkligen inte men du ska inte betala på mer än hyra och fasta avgifter samt CSN då den inte ingår i skuldsaneringen.
Spara undan så mycket du kan för du lär behöva pengarna sen.
Du får ingen prick vid ansökan utan den kommer om du får inledande skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp