Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så är är hela startade saneringen aug 2018

Har missat en i juli 2019 som jag betalade in i augusti och det beloppet som skulle in i augusti som vanligt.

Nu har jag missat den som ska in i november pga sjukdom men den betalar jag in i december så fort lön kommer. I övrigt har det jag skötit alla betalningar och aldrig legat efter 2 månader. Så flera handläggare sa om du ligger efter med 2 betalningar då skickas det ut till borgenärer.

Medans någon sa att det skickas ut efter första missen.

Kanske lång text men tacksam för alla svar. Då fogden och saneringen själva inte verkar veta hur deras system funkar då man hört olika svar nu från cirka 6 7 handläggare som ja ringt de senaste 3 veckorna.

Är lite tjatig jag vet, men vad tror ni om det ja undrar över ?

Kul att det är ett problem för borgenärerna att folk missköter betalningar i skuldsanering så pass att brevskörden blir ett problem...1

Kul att det är ett problem för borgenärerna att folk missköter betalningar i skuldsanering så pass att brevskörden blir ett problem...1

Man får väl sannerligen hoppas att de inte enkom beror på missade betalningar...

Man får väl sannerligen hoppas att de inte enkom beror på missade betalningar...

Hoppas får man men det står ju ganska klart att det är orsaken

"Orsaken till att vi övergår till kvartalsvisa utskick är att vi ofta får återkoppling om att vi skickar för många brev. Inte minst från dem som ska ha betalt (borgenärerna) när det gäller skuldsanering"

Hoppas får man men det står ju ganska klart att det är orsaken

"Orsaken till att vi övergår till kvartalsvisa utskick är att vi ofta får återkoppling om att vi skickar för många brev. Inte minst från dem som ska ha betalt (borgenärerna) när det gäller skuldsanering"

Ja...även jag kan läsa innantill...men tänkte likväl att de handlar om helheten av brev dom får...

Ja har ju läst tidigare att även borgenärerna tycker att dom får för många brev när någon får inledande skuldsanering...

Har missat en betalning i 2019 i augusti men betalade in direkt i september. Av vad ja förstod den sista handläggarn idag som ja pratad med så sa hon när du ligger efter med 2 obetalda då skickas det till fodringsägarna

Du tror inte att det räknas som att du har missat att betala två gånger (även fast dom fått in pengarna i efterhand) så har du ju inte följt planen?

Du tror inte att det räknas som att du har missat att betala två gånger (även fast dom fått in pengarna i efterhand) så har du ju inte följt planen?
Jag fick detta förklarat: om du missar en betalning skickar vi en påminnelse. Om du sedan följer betalplanen nästa månad (och alltså inte betalar i kapp) räknas det som om du har betalat den missade inbetalningen och har då således missat en ny inbetalning och då går info till borgenärerna. Detta var innan de slutade skicka brev varje månad.

Förstår vad du menar men det jag säger är att flera handläggare säger först det ens sen det andra som jag skrivit tidigare.

Det jag försöker komma fram till är vad som gäller egentligen ?

Vet att jag missat vilket jag skrivit. Men blir förvirrad de senaste veckorna då kfm säger 2 olika saker. Senaste svaret jag fick i fredags på förmiddan var att ja dom skickar det till borgenärer.

Sedan frampå eftermiddagen kring 15 så pratade jag med kfm igen och då sade denna att

"nej det skickas inte om du ligger efter med en månad om du betalar den månaden därpå. Däremot om du ligger efter alltså inte betalat något på 2 månader då skickas det brev till dom"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp