Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ju en lösning men det negativa är att skulderna har blivit myyyycket större så för borgenärena är det ett minus och frågan är vad skuldsaneringsenheten säger om att man pluggat och inte jobbat och betalat av på skulderna.
Känns lite som moment 22.

Borgenärerna får mer betalt om nu nya jobbet är välbetalt. På sikt är det också mer lönt att plugga nu och ta höglönejobb sedan vs ta "skitjobb" nu sedan plugga och sedan ta höglönejobbet, tex blir hans pension bättre med det sätt jag förespråkar

Borgenärerna får mer betalt om nu nya jobbet är välbetalt. På sikt är det också mer lönt att plugga nu och ta höglönejobb sedan vs ta "skitjobb" nu sedan plugga och sedan ta höglönejobbet, tex blir hans pension bättre med det sätt jag förespråkar
Precis. Jag tänker också om 5-6 år kommer jag vara över 30 år, kommer jag orka, eller ens ha möjlighet att plugga då!? Kanske jag har skaffat familj och accepterar mitt öde och jobbar på ett industri livet ut. Det är inget någon vill men många har drabbats av det ödet.
Dessutom med en bra utbildning kommer jag ha större möjlighet att ha ett jobb vid sidan om som kan underlätta livet lite.
Eller så lyckas man övertala borgenärerna att dra tillbaka sina krav, skriva av räntan och få tillbaka sina pengar. Har dem inte fått något på 4-5 år kommer dem nog vara tillmötesgående.

Precis. Jag tänker också om 5-6 år kommer jag vara över 30 år, kommer jag orka, eller ens ha möjlighet att plugga då!? Kanske jag har skaffat familj och accepterar mitt öde och jobbar på ett industri livet ut. Det är inget någon vill men många har drabbats av det ödet.
Dessutom med en bra utbildning kommer jag ha större möjlighet att ha ett jobb vid sidan om som kan underlätta livet lite.
Eller så lyckas man övertala borgenärerna att dra tillbaka sina krav, skriva av räntan och få tillbaka sina pengar. Har dem inte fått något på 4-5 år kommer dem nog vara tillmötesgående.
Jag hade också pluggat.

"När skuldsaneringen är inledd ska du inte längre betala på dina skulder – orsaken är att du i stället betalar direkt till oss om du har utrymme för det. Ibland förekommer det att vissa skulder inte ingår i skuldsaneringen. Dessa skulder måste du fortsätta att betala på."
https://www.kronofogden.se/bedomerochinleder.html

Förstår inte denna bit. Varför skulle någon borgenär i så fall gå med på skuldsanering och hur är det tänkt att man ska ha skuldsanering medan man ändå eventuellt måste betala på skulder utöver de inkluderade i saneringen? Tar KF dessa skulder i beaktning när de beslutar hur mycket man ska betala in månadsvis till saneringen?

"När skuldsaneringen är inledd ska du inte längre betala på dina skulder – orsaken är att du i stället betalar direkt till oss om du har utrymme för det. Ibland förekommer det att vissa skulder inte ingår i skuldsaneringen. Dessa skulder måste du fortsätta att betala på."
https://www.kronofogden.se/bedomerochinleder.html

Förstår inte denna bit. Varför skulle någon borgenär i så fall gå med på skuldsanering och hur är det tänkt att man ska ha skuldsanering medan man ändå eventuellt måste betala på skulder utöver de inkluderade i saneringen? Tar KF dessa skulder i beaktning när de beslutar hur mycket man ska betala in månadsvis till saneringen?
Det som inte inkluderar är skulder som uppstått efter inledande skuldsanering samt CSN icke förfallna betalningar.

Idag är det två år sedan jag fick inledande skuldsanering!
Det känns som en evighet men det har ändå gått fort.
Tre år kvar till min ekonomiska frihet.

Samma här, fast på söndag för mig. Känns som att den mest prövande tiden är den som kommer nu, konstigt nog. o_O

Men grattis till oss alla som kämpar oss igenom det! :faceheart::vinnare:

Samma här, fast på söndag för mig. Känns som att den mest prövande tiden är den som kommer nu, konstigt nog. o_O

Men grattis till oss alla som kämpar oss igenom det! :faceheart::vinnare:
Hur tänker du gällande mest prövande tiden ?

Har en person som är skyldig mig pengar, skulden ingår i hennes skuldsanering o det utbetalas väl en gång årligen. Jag antar att jag inte ser röken av dessa pengar så länge jag har löneutmätning, men hur blir det sen om min sanering går igenom - får jag behålla pengarna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp