Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Framtida lån blir ju inga inkomst i minst 4 år att börja med

Om alternativt är att vara arbetslös, slösa sin tid och leva på a-kassa och försäkringskassa.
Borgenärer kommer ju få en del den sista tiden då man är färdig med utbildningen och har en välbetalt jobb.
Jag köper hur du resonerar men det är vad jag sett här på forumet jag grundar mitt svar på.

Jag köper hur du resonerar men det är vad jag sett här på forumet jag grundar mitt svar på.
Jag förstår din resonemang.
Men vad tycker du? Är det helt ursinnig att låta skulderna ( över 800 k som växer ständigt med räntan) vara och satsa på drömutbildning medans jag är fortfarande ung och har intresse och möjlighet till det och ta itu med skulderna senare i livet, eller i bästa fall hoppas på skuldsanering.
Eller ska helt enkelt låta bli drömmen och gå och jobba med det skit jobb som i industri eller liknande och föröka bli skuldfri.
Värt att tillägga att jag är en moralisk person och är den som alltid vill göra rätt för sig men jag känner faktiskt ingen skuldkänsla för mina borgenärer, dem har aktivt använt min spelberoende senaste 5-6 år och varit ett bidragande faktor i min situation. Dem flesta av mina skulder uppkommit efter en stor förlust då jag har varit väldigt svag och då har ett meddelande hamnat på min korg om ett lån erbjudande. Jag misstänker allvarligt att dem har samarbete med spelbolagen.

Jag förstår din resonemang.
Men vad tycker du? Är det helt ursinnig att låta skulderna ( över 800 k som växer ständigt med räntan) vara och satsa på drömutbildning medans jag är fortfarande ung och har intresse och möjlighet till det och ta itu med skulderna senare i livet, eller i bästa fall hoppas på skuldsanering.
Eller ska helt enkelt låta bli drömmen och gå och jobba med det skit jobb som i industri eller liknande och föröka bli skuldfri.
Värt att tillägga att jag är en moralisk person och är den som alltid vill göra rätt för sig men jag känner faktiskt ingen skuldkänsla för mina borgenärer, dem har aktivt använt min spelberoende senaste 5-6 år och varit ett bidragande faktor i min situation. Dem flesta av mina skulder uppkommit efter en stor förlust då jag har varit väldigt svag och då har ett meddelande hamnat på min korg om ett lån erbjudande. Jag misstänker allvarligt att dem har samarbete med spelbolagen.
Jag tycker att det gynnar alla om du studerar.
Sen är det tyvärr så att borgenärena vill ha sina pengar och de lär inte acceptera en skuldsanering under studier då de då inte får ett öre.
Sen kommer dina skulder öka katastrofalt om du studerar fyra år och det innebär såklart mindre pengar till borgenärena i slutändan så blir det ändå samma resultat.

Det kommer inte gå fastställa en plan för sista året heller, och facit på inkomster år 5 ser borgenärerna först år 6, så om du kör igång på ditt välbetalda jobb år 5 och råkar glömma begära omprövning så blir det inget alls till borgenärerna.
Räkna med att söka skuldsanering efter studierna

Det kommer inte gå fastställa en plan för sista året heller, och facit på inkomster år 5 ser borgenärerna först år 6, så om du kör igång på ditt välbetalda jobb år 5 och råkar glömma begära omprövning så blir det inget alls till borgenärerna.
Räkna med att söka skuldsanering efter studierna
Jag förstår.
Men om du skulle råda mig, vad är det rätta att göra här!?
Ska jag jobba i ett jobb jag avskyr i 5-6 år och satsa på att bli skuldfri ?
Eller satsa på utbildningen och söka skuldsanering efter studierna isåfall.
En sak är klar, jag kommer inte kunna bli av med mina skulder utan skuldsanering. Bara räntan på skulderna är över 10 k månaden.

Jag förstår.
En sak är klar, jag kommer inte kunna bli av med mina skulder utan skuldsanering. Bara räntan på skulderna är över 10 k månaden.

Ta ett "skit jobb" i 5 år så gör du rätt för dig och borgenärerna i den mån det går.

Fick inledande jag också. Är så glad. Skulle skicka in en komplettering av min sidoinkomst, efterlevnadpeinson. Ha gjort detta direkt. Fick 2200 kr mindre på första inbetalning som ska ske januari än vad löneutmätning vart. Nu håller jag alla mina tummar och tår att jag får skuldsanering. Försökt ringa min handläggare 2 dgr nu för och se så hon fått in komplettering, men får inget svar.

Jag förstår.

Plugga börja jobba efter sök skuldsanering

Plugga börja jobba efter sök skuldsanering
Det är ju en lösning men det negativa är att skulderna har blivit myyyycket större så för borgenärena är det ett minus och frågan är vad skuldsaneringsenheten säger om att man pluggat och inte jobbat och betalat av på skulderna.
Känns lite som moment 22.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp