Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det har du rätt i. Däremot undrar jag mer på om jag skulle få skuldsanering. Kan vem som helt ringa kronofogden och få ut alla mejl, information om skuldsanering m.m?
Om ja, hur länge kan någon efterfråga denna information om mig?

Det låter märkligt att man skulle få ut all info mer än att personen i fråga har skuldsanering. Men kanske har fel.

Det låter märkligt att man skulle få ut all info mer än att personen i fråga har skuldsanering. Men kanske har fel.
Det är detta jag är rädd för i och med offentlighetsprincipen. Hoppas att någon vet detta bättre. Känns ju aningen privat och borde vara sekretess kan man tycka.

Det är detta jag är rädd för i och med offentlighetsprincipen. Hoppas att någon vet detta bättre. Känns ju aningen privat och borde vara sekretess kan man tycka.
Jag håller med. Känner dock att skammen kring skuldsanering kan minska om fler vågar vara öppna med det. Alla kan hamna i ekonomisk kris och ju mer vi pratar om det så ökar kunskapen och förståelsen.

Kommer sambon minst få behålla existensminimum av sin lön även vid skuldsaneringen?

Hur stor buffert brukar man få behålla för glasögon, tandvård och diverse under saneringen? Vilka faktorer spelar in på det beloppet? Sambon har både glasögon och stort tandvårdsbehov.

Är det juni och december som är betalningsfria?

Det kan man om man hör av sej till KFM, gäller även alla uppgifter som Skatteverket har, även bouppteckningar (inkl testamente) är offentlig handling, liksom domar i domstol. Här är det ingen GDPR som skyddar oss medborgare, den som vill kan ta reda på allt, t o m vilken hund man har...

Kommer sambon minst få behålla existensminimum av sin lön även vid skuldsaneringen?

Hur stor buffert brukar man få behålla för glasögon, tandvård och diverse under saneringen? Vilka faktorer spelar in på det beloppet? Sambon har både glasögon och stort tandvårdsbehov.

Ni tillsammans ska ha existensminimum. Bufferten varierar. Betalningsfria månader ska täcka oförutsedda utgifter.

Jag fick 900kr i buffert och är ensamstående utan barn.

Juni och december är betalningsfria.

Ni tillsammans ska ha existensminimum. Bufferten varierar. Betalningsfria månader ska täcka oförutsedda utgifter.

Ja precis, så menar jag -vi tillsammans. Räknar vi på KFM hemsida för löneutmätning så har sambon ett betalningsutrymme på 3000/månad och jag 2700/månad.

Min löneutmätning fortskrider ju nu som vanligt, men kan vi förvänta oss att beloppet för skuldsaneringen för min sambo speglar uträkningen för utmätning? Eventuellt då att han får behålla lite extra i buffert per månad?

Ja precis, så menar jag -vi tillsammans. Räknar vi på KFM hemsida för löneutmätning så har sambon ett betalningsutrymme på 3000/månad och jag 2700/månad.

Min löneutmätning fortskrider ju nu som vanligt, men kan vi förvänta oss att beloppet för skuldsaneringen för min sambo speglar uträkningen för utmätning? Eventuellt då att han får behålla lite extra i buffert per månad?

Svårt att säga - min skuldsanering blev betydligt högre än uträkningen på kf hemsida. Fick 1200 i buffert.

Har ni inte fått beslutet än ?

Svårt att säga - min skuldsanering blev betydligt högre än uträkningen på kf hemsida. Fick 1200 i buffert.

Har ni inte fått beslutet än ?
Hm, jag trodde att man alltid skulle få behålla minst existensminimum... låter underligt att man ska betala högre summa än så?
Är du ensam eller har barn och sambo?

Nej snigelposten tar sin tid! Beslutet har vi fått bekräftat på mail och POIT dock, men det är ju beloppet vi är så nervösa över eftersom vi inte vet vad de går på vid uträkningen om inte ens förbehållsbeloppet får behållas..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp