Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som vet hur det fungerar med gemensamma lån när den ena har sanering och den andra utmätning?

Pågår det samtidigt ska borgenären sätta ner skulden allt eftersom pengar kommer in på skuldsaneringen

Hur är vanligast att man får beslut först, POIT? Brev? Samtal? Mail?

Hur vanligt är det att betalningstiden för saneringen förkortas pga barnen i familjen? Och är tre år då det vanligaste? Jag har förstått att saneringen ändå pågår i fem år, men är den enda betydelsen av det att anmärkning ligger kvar i fem år?

Hur vanligt är det att betalningstiden för saneringen förkortas pga barnen i familjen? Och är tre år då det vanligaste? Jag har förstått att saneringen ändå pågår i fem år, men är den enda betydelsen av det att anmärkning ligger kvar i fem år?
Jag tror att det är så.

Hej,

Jag undrar hur det fungerar rent praktiskt hos kronofogden. Tillexempel om en person skulle få skuldsanering. Jag inväntar svar på min t.ex.
Kan vem som helst begära uppgifter från kronofogden och få fram alla detaljer om detta? Såsom mejl, belopp, beviljad osv?
Det vem som helst se att jag har haft skuldsanering eller har bara man kontaktar KF och begär ut detta?

Om ja, hur länge sparas dessa uppgifter?

Detta som känns jobbigt med kronofogden och offentlighetsprincipen.

@Lasseman Vet du om detta omfattas av sekretess på något vis?

Hej,

Jag undrar hur det fungerar rent praktiskt hos kronofogden. Tillexempel om en person skulle få skuldsanering. Jag inväntar svar på min t.ex.
Kan vem som helst begära uppgifter från kronofogden och få fram alla detaljer om detta? Såsom mejl, belopp, beviljad osv?
Det vem som helst se att jag har haft skuldsanering eller har bara man kontaktar KF och begär ut detta?

Om ja, hur länge sparas dessa uppgifter?

Detta som känns jobbigt med kronofogden och offentlighetsprincipen.

@Lasseman Vet du om detta omfattas av sekretess på något vis?

Hej vad jag vet får du ut uppgifterna om du frågar.

Hej vad jag vet får du ut uppgifterna om du frågar.
Så om jag ringer och säger att jag vill få alla uppgifter om kalle karlsson t.ex, då kan vem som helst få ut alla mejl, uppgifter om skuldsanering m.m?

Detta känns inte bra.

Det står ju även i Poit vid inledande och beviljat

Det står ju även i Poit vid inledande och beviljat
Ja det har du rätt i. Däremot undrar jag mer på om jag skulle få skuldsanering. Kan vem som helt ringa kronofogden och få ut alla mejl, information om skuldsanering m.m?
Om ja, hur länge kan någon efterfråga denna information om mig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp