- Meddelanden
- 143
- Mottagna reaktioner
- 50
- Poäng
- 157
För att jag överlät lägenheten till min sambo, min handläggare på bankens råd.Varför fick Du avslag om man får fråga?
För att jag överlät lägenheten till min sambo, min handläggare på bankens råd.Varför fick Du avslag om man får fråga?
Någon som nyligen fått inledande som kan berätta vilket datum ansökan gjordes? Vill veta vart de ligger i tidsplanen nu på skusan....
Har du haft någon kontakt sen ansökan? Fått något samtal?Sökte 3/7 har inte fått besked om inledande/avslag än, sett andra som sökt senare som fått besked.
Kontinuerlig kontakt med handläggaren nån gång i veckan sen en månad tillbaka. Hon ringde i mitten av september och sen återigen i oktober då jag råkat ange en siffra felaktigt av misstag.Har du haft någon kontakt sen ansökan? Fått något samtal?
För att jag överlät lägenheten till min sambo, min handläggare på bankens råd.

För att jag överlät lägenheten till min sambo, min handläggare på bankens råd.
Ja dom gjorde det både första och andra gången. Fick ingen post idag så blir en sömnlös natt till!Jo, det kommer jag ihåg, men då hävdar dom fortfarande detta som anledning till avslag...![]()
Ja vi bor kvar.något som ändrats där då? Ni bor i den lägenheten ännu?
När ansökte du?Jag pratade med vår handläggare idag och lämnade kompletteringar via tfn. Nu börjar betalningsföreläggande från kfm att komma. Fick 2 st förra veckan om skulder att betala. Jag skrev under o skickade in. Risken är nu stor att vi förlorar huset genom utmätning, men har en plan b. Eftersom att man får anmärkning så går det inte att få lgh alls där vi bor.
Undrar hur lång väntetiden är på svar om avslag eller inledande?... i vårt fall var det mycket att se över vad jag förstod det som.. och vad händer om man förlorar huset under skuldsaneringsutredningen? Ser handläggaren det? Eller ska man kontakta hen igen?