- Meddelanden
- 472
- Mottagna reaktioner
- 308
- Poäng
- 477
Som sagt förstår och håller med men kan också förstå att man i ren desperation chansar, ett hopp är bättre än ingenting.
Så är det absolut. Hoppet är det sista som lämnar en.
Men är man beredd att själv helt godtyckligt skicka in en ansökan även om man inte uppfyller de grundkriterier som finns så har man även förlorat sin rätt att gnälla över långa handläggningstider...
Jag förstår exakt hur det är att sitta i en hopplös situation då jag gjort det i väldigt många år. Anledningen till att jag inte ansökt om sanering förrän nu är för att jag inte varit säker på att jag uppfyllt alla kriterier, men även för att jag skämts så oerhört mycket...
Någonstans kan jag tycka att de ska införa att man måste ha pratat med en skuldrådgivare tex som hänvisat en till att ansöka om sanering... Tror verkligen att handläggningstiden skulle kortas ner avsevärt om så var fallet...
Väntetiden byggs nog på med de som skickar ny nya ansökningar direkt efter ett avslag också..
Jo... Bör ju gå att införa nåt slags automatiskt avslag på ansökningar som inom en kort tid på säg 3 månader tillbaka redan fått avslag..