Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men 2020 måste du väl kunna ändra på än? Den borde rimligen ska betalas oavsett skuldsanering eller ej
2020 blev ändrat samma dag vi fick hem informationsbrevet med fakturan så vi ska börja betala högre barnomsorg nu i November.

Handläggaren tyckte min del ska ingå då jag fick inledande i september, fick fakturan i oktober, men rådde oss att betala den då sambon kan få problem annars. Handläggaren tyckte vi ska vänta med resten tills ett beslut har tagits då min andel av skulden på kommande eftertaxeringar ska ingå i eventuell beviljad sanering

Hur går karusellen efter inledande, vad är nästa steg nu? När kommer förslaget hem? (På ett ungefär)

Om man får avslag efter inledande, sker det före eller efter förslaget?

Hur går karusellen efter inledande, vad är nästa steg nu? När kommer förslaget hem? (På ett ungefär)

Om man får avslag efter inledande, sker det före eller efter förslaget?
Vill nog säga före förslaget när alla inkommit med sina krav. Om några skulder anses för nya, att det framkommer uppgifter som ej kommit fram innan.
Efter förslaget är det om någon har invändningar men det är sällan det blir avslag pga det, kfm brukar ha gjort ett grundligt jobb så man brukar gå på deras linje.

Vill nog säga före förslaget när alla inkommit med sina krav. Om några skulder anses för nya, att det framkommer uppgifter som ej kommit fram innan.
Efter förslaget är det om någon har invändningar men det är sällan det blir avslag pga det, kfm brukar ha gjort ett grundligt jobb så man brukar gå på deras linje.
Tack för info.

Har någon här inne fått avslag efter inledande pga skulderna har varit för nya?
Min handläggare frågade mig när mina senaste skulder är tagna innan jag fick inledande, då var den senaste ca 7 månader gammal. Då känns det konstigt om man får avslag pga för nya skulder när man har pratat om det innan inledande

Tack för info.

Min handläggare frågade mig när mina senaste skulder är tagna innan jag fick inledande, då var den senaste ca 7 månader gammal. Då känns det konstigt om man får avslag pga för nya skulder när man har pratat om det innan inledande
Jag har läst om flera som fått det men även de som fått igenom trots nyare skulder.
Är nog helheten som avgör men även lite handläggaren tyvärr då det verkar skilja på hur de bedömer den biten.

Jag har inledande skuldsanering sedan oktober och idag kom ett utslag på posten, vad innebär detta och vad bör jag göra?
Har försökt få tag i min handläggare men hen kommer inte tillbaka förens på måndag.
Fodringsägaren finns med i ansökan men summan är inte densamma som det verkliga beloppet utan endast ca 1200 kr.

Jag har inledande skuldsanering sedan oktober och idag kom ett utslag på posten, vad innebär detta och vad bör jag göra?
Har försökt få tag i min handläggare men hen kommer inte tillbaka förens på måndag.
Fodringsägaren finns med i ansökan men summan är inte densamma som det verkliga beloppet utan endast ca 1200 kr.

Så länge fordringsägaren finns med i ansökan borde väl inte belopp spela stor roll tänker jag.. Mina skulder har tex ökat 150 000 på 4 månader sedan min ansökan om sanering skickades in, pga räntor. Jag kan ju inte uppdatera alla skulder kontinuerligt varje dag tänker jag.. exakta summor borde väl fastställas vid någon punkt under utredningen? Ingen aning, jag bara funderar fritt..

Tack för info.

Jag hade ca 10 mån gammal skuld från sista kredit taget till beviljat. Ingen invände. Dom gick på helheten. Kredit för betala lån, utöver de fanns de tydlig brytpunk.

Så länge fordringsägaren finns med i ansökan borde väl inte belopp spela stor roll tänker jag.. Mina skulder har tex ökat 150 000 på 4 månader sedan min ansökan om sanering skickades in, pga räntor. Jag kan ju inte uppdatera alla skulder kontinuerligt varje dag tänker jag.. exakta summor borde väl fastställas vid någon punkt under utredningen? Ingen aning, jag bara funderar fritt..

Ja, jag får ringa kronofogden och höra vad jag ska göra..
150.000 på 4 månader låter ju helt sjukt. Hur går det med din ansökan, har du fått beviljat ännu eller går du fortfarande och väntar?

Skuldens storlek fryses vid beslutet att inleda.
Om det sedan avslås är det ok att räkna ikapp räntan för inledandetiden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp