- Meddelanden
- 1 581
- Mottagna reaktioner
- 537
- Poäng
- 627
Jaha ja...avslag igen då
Frågan är ju hur fan man ska tänka nu...jobbar inte heltid men inskriven på arbetsförmedlingen och söker aktivt jobb för att komma upp i heltid. Tydligen är inte det tillräckligt ändå för att få skuldsanering. Varit inskriven drygt 10 månader på arbetsförmedlingen.
Så jag får väl lägga tanken på att bli skuldfri åt sidan.
Nu är ju frågan om man ska fortsätta sitt jobb på 70% och aktivt söka jobb upp till heltid eller börja studera nån utbildning där man med stor sannolikhet får ett heltidsjobb efter. Då kommer jag ju inte betala alls på mina skulder under en viss tid plus att jag drar på mig studielån! Hur ser det ut för framtida ansökan!?
HUR SKA MAN TÄNKA OCH RESONERA?
Hinner ju faktiskt söka utbildning och börja studera i januari, för man kan få studielån trots skulder hos kfm så länge det inte är nåt tidigare till csn?
Frågan är ju hur fan man ska tänka nu...jobbar inte heltid men inskriven på arbetsförmedlingen och söker aktivt jobb för att komma upp i heltid. Tydligen är inte det tillräckligt ändå för att få skuldsanering. Varit inskriven drygt 10 månader på arbetsförmedlingen. Så jag får väl lägga tanken på att bli skuldfri åt sidan.
Nu är ju frågan om man ska fortsätta sitt jobb på 70% och aktivt söka jobb upp till heltid eller börja studera nån utbildning där man med stor sannolikhet får ett heltidsjobb efter. Då kommer jag ju inte betala alls på mina skulder under en viss tid plus att jag drar på mig studielån! Hur ser det ut för framtida ansökan!?
HUR SKA MAN TÄNKA OCH RESONERA?
Hinner ju faktiskt söka utbildning och börja studera i januari, för man kan få studielån trots skulder hos kfm så länge det inte är nåt tidigare till csn?