Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha ja...avslag igen då :( Frågan är ju hur fan man ska tänka nu...jobbar inte heltid men inskriven på arbetsförmedlingen och söker aktivt jobb för att komma upp i heltid. Tydligen är inte det tillräckligt ändå för att få skuldsanering. Varit inskriven drygt 10 månader på arbetsförmedlingen.
Så jag får väl lägga tanken på att bli skuldfri åt sidan.
Nu är ju frågan om man ska fortsätta sitt jobb på 70% och aktivt söka jobb upp till heltid eller börja studera nån utbildning där man med stor sannolikhet får ett heltidsjobb efter. Då kommer jag ju inte betala alls på mina skulder under en viss tid plus att jag drar på mig studielån! Hur ser det ut för framtida ansökan!?
HUR SKA MAN TÄNKA OCH RESONERA?
Hinner ju faktiskt söka utbildning och börja studera i januari, för man kan få studielån trots skulder hos kfm så länge det inte är nåt tidigare till csn?

Jaha ja...avslag igen då :( Frågan är ju hur fan man ska tänka nu...jobbar inte heltid men inskriven på arbetsförmedlingen och söker aktivt jobb för att komma upp i heltid. Tydligen är inte det tillräckligt ändå för att få skuldsanering. Varit inskriven drygt 10 månader på arbetsförmedlingen.
Nu är ju frågan om man ska fortsätta sitt jobb på 70% och aktivt söka jobb upp till heltid eller börja studera nån utbildning där man med stor sannolikhet får ett heltidsjobb efter. Då kommer jag ju inte betala alls på mina skulder under en viss tid plus att jag drar på mig studielån! Hur ser det ut för framtida ansökan!?
Hinner ju faktiskt söka utbildning och börja studera i januari, för man kan få studielån trots skulder hos kfm så länge det inte är nåt tidigare till csn?

Jag hade börjat studera alla gånger i den situationen. Jobb växer ju inte på träd nu i dessa pandemi-tider och kommer nog inte bli bättre närmsta tiden. Har du inget förfallet hos CSN så får du studiemedel oavsett hur många bet.anmärkningar du har och förutsatt att du har klarat tidigare poäng du fått studiemedel för.
Att man skuldsätter sig under utbildningen för att i en hopplös situation kunna få ett jobb vet jag inte hur de ställer sig till, men hur ska man annars göra liksom? AMF's låtsas-insatser har väl aldrig hjälpt någon till jobb...

• Gilla
Reaktioner: p79
Jag hade börjat studera alla gånger i den situationen. Jobb växer ju inte på träd nu i dessa pandemi-tider och kommer nog inte bli bättre närmsta tiden. Har du inget förfallet hos CSN så får du studiemedel oavsett hur många bet.anmärkningar du har och förutsatt att du har klarat tidigare poäng du fått studiemedel för.
Att man skuldsätter sig under utbildningen för att i en hopplös situation kunna få ett jobb vet jag inte hur de ställer sig till, men hur ska man annars göra liksom? AMF's låtsas-insatser har väl aldrig hjälpt någon till jobb...

Precis så tänker jag...har inga skulder till csn. Aldrig haft studielån tidigare heller så då är den biten lugn...Är nog så det får bli! Får prata med arbetsgivaren bara.
När man har csn drar väl inte kfm några pengar alls? Har löneutmätning idag...

Betalade min första betalning på mitt inledande igår, kändes rätt bra att veta vad man ska betala.
Synd bara att Extra lånet gjorde en fuling och trots markulerat autogiro och inga nya godkännande lagt till ett nytt autogiro och dragit pengar ifrån mig.. 2 månader efter inledande?!

Blir och ringa handläggaren imorgon och fråga hur man ska bete sig nu..

Beklagar avslaget, men vad för typ av arbete är det som enkom kan ge dig 70% i arbetstid?

Beklagar avslaget, men vad för typ av arbete är det som enkom kan ge dig 70% i arbetstid?

Lokalvårdare på ett litet ställe...hade 50 % när jag började sen fick 70% nu kan dom tyvärr inte ge mig mer tid. Har sökt massa jobb och fått komma på några intervjuer men inget som gett mig ett till jobb tyvärr.
Så jag står och stampar på samma ställe....och inser att jag måste göra nåt drastiskt kanske för att ha större möjligheter i framtiden...

Exakt så är det. Vi avhyser barnfamiljer, men det är absolut inget vi gör lättvindigt och alltid i dialog med just socialtjänsten.

Ber om ursäkt för så många felaktigheter, jag var för snabb i tanken, ja barn får fortfarande avisas i Sverige trots att barnkonventionen infördes i svensk lag, detta är faktisk ett stort skam tycker jag för ett av världens rikaste länder. Men jag pratar utav egen erfarenhet och jag känner flera med skuldsanering som inte behövt sälja hus/bostadsrätt och motiveringen var barnperspektiv samt att försäljningen inte skulle leda till att stor del av skulden. Men de kanske hade bara tur. Var tvungen att läsa på lite och ser att 40 % av alla barn som blivit avhysta blev det pga. en hyresskuld på under 10 000 kr. Detta är så jävla sjukt.

Betalade min första betalning på mitt inledande igår, kändes rätt bra att veta vad man ska betala.
Synd bara att Extra lånet gjorde en fuling och trots markulerat autogiro och inga nya godkännande lagt till ett nytt autogiro och dragit pengar ifrån mig.. 2 månader efter inledande?!

Blir och ringa handläggaren imorgon och fråga hur man ska bete sig nu..

Tyvärr finns det inget att göra och dom har rätt att kräva pengar av dig under inledande ända fram till det är beviljat. Hände mig också det är bara att byta konto - går inte lita på att autogiro är avstängd. Handläggaren sa till mig även att byt konto. Men ring in och berätta det så dom inte ser det som gynnande av borgenär. Pengarna är nog förlorade Tyvärr. Du kan ju ringa och pröva få tillbaka dom men utgå från att det inte lär ske.

Jahapp fick äntligen mitt första samtal från Kronofogden efter min ansökan om skuldsanering som jag skickade in 15 juli. Fy fan vilken nervös väntan just nu. Fick ingen känsla alls efter det samtalet. Trevlig tjej som var väldigt förstående. Trodde det skulle vara mer djupgående än så. Men men ... denna väntan.

Tyvärr finns det inget att göra och dom har rätt att kräva pengar av dig under inledande ända fram till det är beviljat. Hände mig också det är bara att byta konto - går inte lita på att autogiro är avstängd. Handläggaren sa till mig även att byt konto. Men ring in och berätta det så dom inte ser det som gynnande av borgenär. Pengarna är nog förlorade Tyvärr. Du kan ju ringa och pröva få tillbaka dom men utgå från att det inte lär ske.
Du har helt fel, efter inledande så ingår skulden i skuldsaneringen tills ett eventuellt avslag. De har ingen rätt att dra pengar om de ingår i saneringen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp