Ok, så om jag inte blir beviljad, så blir det utmätning på akassan istället?
Fick en fråga av min sambo igår. Nu när jag har inledande, vad kollar handläggaren upp angående sambon som inte har sökt skuldsanering?
Inkomst förstår vi men tittar dom efter mer?

Det där är skrämmande likt min situation.Tänkte skriva ett snabbt meddelande för er som bara ser mörker i framtiden. Det finns hopp..
Jag har beviljad skuldsanering och för att sammanfatta mitt "case"
- över 1,1 miljon
- allt till spel
- 11 månader sen senaste samlingslån
- 8 mån senaste kreditanvändning (för betala andra lån)
- inte hos KF tidigare på något sätt.
- 3 års skuldsanering istället för 5år (dock är skuldsanering i 5 år men betalperioden endast 3 år) - KF's ord (pga skuldsatt långtid, har småbarn)
- tydlig brytpunkt från spel (2 år spelfri)
- brytpunkt från lån finns, trots relativa nya
Ingen invände. Ca 11 borgenärer.
Hade superbra skuldrådgivare
Hade superbra handläggare på KF som var väldigt förstående och var väldigt delaktig i själva ärendet och allt som behövde kompletteras (dom såg det som mycket positivt)
- jobbar heltid, ca 400k per år inkomst
Fråga på så svarar jag!
Lycka till alla!
Nej det kom på lådan och hade ca 10 dagar på mig att ringa min handläggare. Om jag inte ringde på utsatt datum så gick min ansökan upp i rök så då blir man tvungen att söka på nyttRingde dom innan eller fick du bara förslaget på brevlådan?
Edit: Glömde såklart min fråga. Efter du fick inledande hur lång tid tog det ungefär innan du fick någon gehör ifrån dom?
Hej!
Undrar om fler har loggat in på kronofogdens hemsida och sett att det finns en ny ruta där man ska fylla i inkomst och familjeförhållanden osv ? eller är det bara jag som fått den. Stod att de var uppgifter ifall man skulle få löneutmätning.
Jag går och väntar på ett beslut om skuldsanering som borde komma nu i oktober så blev rädd att det har blivit avslag och de ska göra löneutmätning istället. =/
Jag ansökte om skuldsanering 31/7 och hade oxå fått en så ruta, samt samma info som dig!
Har du något som ligger hos Kfm? Jag har inte det än, men blir troligtvis så här framöver