Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon som har gjort ändringar i förslaget dem fick? En summa stämmer inte... långivaren har skickat in ursprungsbeloppet dvs inte räknat med mina armoteringar när dem anget summan.

Min handläggare har inte gått att nå under måndag/tisdag.

När jag berättar om ändringen, kan jag då godkänna förslaget med den ändringen eller måste hon skicka hem ett nytt?

Hej. Jag fick börja inleda i mars och har forfarande inte fått mitt slutbesked.. Har väntat i över 10 månader sen ansökan gjordes, detta är inte normalt hur långt man ska behöva vänta och hur mkt ångest och skit man mår varje dag.. Hoppas bara att svaret blir positivt.. Lycka till allihopa

Handläggningstiderna är bitvis väldigt långa och det i sig är inget onormalt men det tär på individen som väntar på svar. Hoppas du får ett positivt sådant snart...

Någon som har gjort ändringar i förslaget dem fick? En summa stämmer inte... långivaren har skickat in ursprungsbeloppet dvs inte räknat med mina armoteringar när dem anget summan.

Min handläggare har inte gått att nå under måndag/tisdag.

När jag berättar om ändringen, kan jag då godkänna förslaget med den ändringen eller måste hon skicka hem ett nytt?
Jag fick ett nytt förslag när jag ändrade skuld som var fel.

Vi har haft kompletterande samtal med handläggaren för skuldsaneringen, samt fått skicka in kompletteringar skriftligt.
Hur lång tid tog det för er andra från detta tills ni hörde något mer från skuldsaneringsenheten/handläggaren? Vad är nästa steg?

Liten fundering angående att skicka in om omprövning. Jag har jobbat över lite grann i år till och från och har ju då tjänat mer än min vanliga lön. Brukar det bli knas då när deklarationerna kommer in? Brukar dom knorra då?
Slår jag ut min årslön som är nu detta år så är det ca 4000kr brutto mer per månad. Nu har jag ju inte jobbat över varje månad så det är lite mer vissa månader bara.
Borde jag skicka in om omprövning pga detta? Kommer dom kräva in mer pengar, någon som varit med om detta?
Hur gör jag för att skicka in en omprövning?

Läste något någonstans om att man behöver ompröva om lönen är uppåt 5000kr mer per månad eller liknande men är det brutto eller netto? Är det endast om det är månadslönen alltså om man fått löneförhöjning eller gäller det allt?

Liten fundering angående att skicka in om omprövning. Jag har jobbat över lite grann i år till och från och har ju då tjänat mer än min vanliga lön. Brukar det bli knas då när deklarationerna kommer in? Brukar dom knorra då?
Slår jag ut min årslön som är nu detta år så är det ca 4000kr brutto mer per månad. Nu har jag ju inte jobbat över varje månad så det är lite mer vissa månader bara.
Borde jag skicka in om omprövning pga detta? Kommer dom kräva in mer pengar, någon som varit med om detta?

Läste något någonstans om att man behöver ompröva om lönen är uppåt 5000kr mer per månad eller liknande men är det brutto eller netto? Är det endast om det är månadslönen alltså om man fått löneförhöjning eller gäller det allt?

Det sägs att om man får en stadigvarande löneökning om mellan 4-5000kr/mån, så skall en omprövning ske. Normala årliga löneökningar skall ej omprövas.
Du verkar ligga i gränsfallet och då hade ja nog själv begärt omprövning, speciellt om Du vet med Dig att Du kommer fortsätta jobba övertid i samma utsträckning.
Hellre själv begära omprövning än att en borgenär gör det...

Det är nog bättre att du skickar in om omprövning för att ha ryggen fri än att vänta på att en borgenär kanske begär omprövning.

Du loggar in på kronofogdens hemsida och klickar på e-tjänster och sen på omprövning av skuldsanering och där fyller du bara i de uppgifter du har om förändringen. Det kan ta upp till tre månader innan du får svar. (Jag skickade nyligen in och fick vänta två månader på svar) för mig blev det ingen ändring av betalplanen.

Det gäller alla inkomster inte enbart månadslönen. Så om du vet med dig att du kommer jobba mycket övertid framöver också så ska du begära omprövning, kanske framför allt eftersom att du verkar befinna dig i gränslandet med din ökning.

Har till imorgon på mig att ringa min handläggare om mitt förslag. Har två ändringar som måste göras då långivare har angett fel belopp.

Av någon konstig anledning så har min handläggare varken svarat på mail eller telefon nu på 4 dagar. Fick alltså mitt förslag i måndags. Någon som varit med om detta? Är rädd att förslaget rinner ut i sanden eftersom jag bara har imorgon på mig också att godkänna/kommentera.

Har till imorgon på mig att ringa min handläggare om mitt förslag. Har två ändringar som måste göras då långivare har angett fel belopp.

Av någon konstig anledning så har min handläggare varken svarat på mail eller telefon nu på 4 dagar. Fick alltså mitt förslag i måndags. Någon som varit med om detta? Är rädd att förslaget rinner ut i sanden eftersom jag bara har imorgon på mig också att godkänna/kommentera.
1. Lämna meddelande via växeln.
2. Skicka e-mail
Jag gjorde både och. Fick mailsvar två dagar senare att det var OK.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp