Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur är det med löneförhöjningar? Läst att det verkar vara nån gräns på 4000 per månad utan omprövning.
Låt säga att man drar in 4-6000 mer i månad mest pga av ob tillägg, ska man ansöka om omprövning då? Är risken stor att skuldsaneringen upphör?

Sen undrar jag kring skatteåterbäringen, nästa år kommer jag säkert få en 10000 pga av räntorna (som dock upphörde under inledandet?). Ska man rapportera det? Min handläggare frågade om årets skatteåterbäring på typ 17000, trots att jag hade löneutmätning då så undrade handläggaren om det.

En omprövning kan inte göra så att skuldsanering upphör? Rätta mig om jag har fel

Hur är det med löneförhöjningar? Läst att det verkar vara nån gräns på 4000 per månad utan omprövning.
Låt säga att man drar in 4-6000 mer i månad mest pga av ob tillägg, ska man ansöka om omprövning då? Är risken stor att skuldsaneringen upphör?

Sen undrar jag kring skatteåterbäringen, nästa år kommer jag säkert få en 10000 pga av räntorna (som dock upphörde under inledandet?). Ska man rapportera det? Min handläggare frågade om årets skatteåterbäring på typ 17000, trots att jag hade löneutmätning då så undrade handläggaren om det.

Du ska absolut söka om omprövning. Hur pass stora skulder har du? Tror du att du inte längre kommer vara insolvent pga din ökning av inkomst? Saneringen kommer förmodligen inte att upphöra utan betalplanen kan ändras så att du får betala mer.

Skatteåterbäringen får man behålla.

En omprövning kan inte göra så att skuldsanering upphör? Rätta mig om jag har fel

Det beror ju kanske på varför man omprövar, skulle man få ett gigantiskt arv så kanske man inte längre räknas som insolvent. Men jag vet inte så mycket om sådana fall och det kan jag gissa är rätt ovanligt. :rolleyes:

Får man alltid behålla den?

Ja om skuldsaneringen har vunnit laga kraft får man behålla skatteåterbäringen. Jag fick själv behålla 18000kr. Det kommer ju förmodligen bara vara det första året man eventuellt får tillbaka någon större summa. Sen kommer ju räntorna vara frysta. I år fick jag betala 2500kr.

Får man alltid behålla den?

Såg just att du skrev om man ALLTID får behålla den. Jag vet att @Ny2018 inte fick behålla sin återbäring. Tycker dock att det är lite konstigt för på kronofogdens hemsida står det att man får behålla eventuell skatteåterbäring under en pågående skuldsanering. Sen är det klart att beloppen kan variera rätt mycket.

Såg just att du skrev om man ALLTID får behålla den. Jag vet att @Ny2018 inte fick behålla sin återbäring. Tycker dock att det är lite konstigt för på kronofogdens hemsida står det att man får behålla eventuell skatteåterbäring under en pågående skuldsanering. Sen är det klart att beloppen kan variera rätt mycket.
Jag fick inte behålla den i juni 2018, beviljad skuldsanering 12 april 2018. Jag hade berättat för min handläggare att jag skulle få tillbaka ca 20000 kr så de fick inbetalas med juliinbetalningen.

Jag fick inte behålla den i juni 2018, beviljad skuldsanering 12 april 2018. Jag hade berättat för min handläggare att jag skulle få tillbaka ca 20000 kr så de fick inbetalas med juliinbetalningen.

Men ändå lite konstigt, jag berättade ju för min handläggare om återbäringen också men fick ändå behålla den. o_O

Men ändå lite konstigt, jag berättade ju för min handläggare om återbäringen också men fick ändå behålla den. o_O
Ja, det är märkligt att de gör lite som de vill och att allt är godtyckligt.

Ja, det är märkligt att de gör lite som de vill och att allt är godtyckligt.
Allt är nog inte godtyckligt. Det är nog bara i de fallen då det inte finns någon riktig vägledning som en avvägning måste göras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp