Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick samma råd. Att släppa allting och inte betala på lånen förräns utmätningen gjorde dey

Fick också detta rådet att fokusera på bygga en buffert plus betala av någon av lånen helt och hållet(dom lägsta) då det visar att man ändå försökt bli fri från någon fordringsägare.

Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s

Tjänar en budget o skuld rådgivare bra tro? Måste ju vara ett av Sveriges enklaste jobb..

"Sluta betala så blir det bättre" -aaah, 55 minuter till nästa low life kommer /s

Fast dom kan ju faktiskt hjälpa personer som inte hamnat lika snett med att styra upp sin ekonomi samt kontakta fordringsägare för avbetalningsplaner, frysta räntor och dylikt. Jag tror nog dom gör lite mer än vad eventuella skuldsaneringsberättigade har kännedom om. :rolleyes:

Fast dom kan ju faktiskt hjälpa personer som inte hamnat lika snett med att styra upp sin ekonomi samt kontakta fordringsägare för avbetalningsplaner, frysta räntor och dylikt. Jag tror nog dom gör lite mer än vad eventuella skuldsaneringsberättigade har kännedom om. :rolleyes:

För övrigt är ju ”att sluta betala” sista anhalten, finns nog en hel del som har ”vett” att uppsöka dom i ett tidigare skede.

Jag kan tänka mig att dom har ganska bra betalt, det tar dock tid innan dom är riktigt duktiga

Såg en jobbannons för en och de sökte någon med högskoleutbildning inom beteendevetare, socionom, eller liknande. Jag tyckte det var konstigt att de inte sökte en ekonom. Det var bara meriterande att ha någon kurs i ekonomi med.

Såg en jobbannons för en och de sökte någon med högskoleutbildning inom beteendevetare, socionom, eller liknande. Jag tyckte det var konstigt att de inte sökte en ekonom. Det var bara meriterande att ha någon kurs i ekonomi med.
Ja det var lite märkligt faktiskt.

Vill poängtera att det var ett ironiskt inlägg jag skrev, därav /s i slutet. Nu i efterhand så kom jag på att alla kanske inte är lika nördig som mig och förstår att /s betyder att man skämtar

Någon som skickat in ansökan om Skuldsanering nyligen och fått svar?
På Kronofogdens hemsida står det att det är handläggningstid på ungefär 4 månader. Är det så lång tid det tar att få ett svar eller är det någon som fått svar snabbare?

På Kronofogdens hemsida står det att det är handläggningstid på ungefär 4 månader. Är det så lång tid det tar att få ett svar eller är det någon som fått svar snabbare?

Det kommer ta 3-4 månader helt enkelt.

Räkna med minst den tiden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp