Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fortsätta med befintliga avtal är nog inga problem, att tex ta telefoner genom förhöjd månadskostnad borde inte gå då de flesta gör kreditupplysning och kreditprövning då. Har du skuldsanering saknar du kreditvärdighet
Jag fick en ny mobil och förhöjd avgift utan problem.

Ja den sitsen var ju lite jobbig.
Man är ju så nojig nu när man har sanering.

Japp, skuldsanering är fan ingen dans på rosor. Får väl se vad som händer och om någon kommer ha en åsikt om det. Isf ska jag slå tillbaka med näbbar och klor. :wicked:

Ja precis, man är så sjukt orolig att något ska gå fel med ens sanering. :confused:

Haha varför är han elak?

Elak vet jag inte. Jag väljer hellre att vara kund hos bolag som inte börjar sälja på kredit till icke kreditvärdiga, förlusterna som uppstår i större omfattning där man tar större kreditrisk blir ju i praktiken betalda av övriga kunder.
Finns ett par banker jag skulle undvika då man kan få intrycket att man tar upplysning för syns skull och beviljar oavsett vad det stod på upplysningen:rolleyes:

Elak vet jag inte. Jag väljer hellre att vara kund hos bolag som inte börjar sälja på kredit till icke kreditvärdiga, förlusterna som uppstår i större omfattning där man tar större kreditrisk blir ju i praktiken betalda av övriga kunder.
Finns ett par banker jag skulle undvika då man kan få intrycket att man tar upplysning för syns skull och beviljar oavsett vad det stod på upplysningen:rolleyes:

Okej. Fast jag håller nog inte med där. För det första säljer dom ju inget på kredit, det handlar om en elleverantör (El behöver dom flesta). För det andra så kan dom ju se när jag fick skuldsaneringen och om jag dragit på mig nya skulder när dom tar en UC, det finns ju faktiskt dom som kan tänka åt andra hållet att om man har fått en sanering beviljad och man bevisligen sköter den så kan man gör rätt för sig och därmed förändra sitt beteende. Sen kan jag förstå och hålla med om att det inte ska vara godtyckligt till höger och vänster men nu handlade det som sagt om el, något alla har rätt till som faktiskt betalar fakturan.

Här fick Du ditt svar @Peach ... Generalen tror att vi inte ens betalar våra ”basala” kostnader...

Det är ingen som kan se att du sparar på ett vanligt sparkonto. Om du däremot investerat pengar i aktier så kommer det synas på en UC som överskott av kapital (den båten sitter jag i).
Sparkonto med ränta skulle också synas som överskott av kapital. Men om man har lån med hög ränta så är det inte troligt. Om man har investerat i aktier, innebär inte per automatik att det blir överskott heller.

Sparkonto med ränta skulle också synas som överskott av kapital. Men om man har lån med hög ränta så är det inte troligt. Om man har investerat i aktier, innebär inte per automatik att det blir överskott heller.

Fast man betalar ju inte skatt på ett vanligt sparkonto så hur skulle det synas menar du?

Andra året in på en sanering har man ju inte något underskott pga dyra lån längre, så det var ju kanske inte ens relevant just den här gången.

Du tänker om allt ligger minus eller vadå? Om jag lägger in pengar i aktier i nästan två års tid och på pappret inte har några lån (eftersom jag numera har skuldsanering) så skulle det inte synas som överskott av kapital? Jag har ju då automatiskt ett överskott i min ekonomi. :eek:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp