Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som var skuldsanering hur gör ni med Abonnemang till telefon å dylikt när man behöver förnya det, är det något som blivit ett problem under skusan tiden? Om du inte varit hos KF innan alltså och inte haft någon prick

Fortsätta med befintliga avtal är nog inga problem, att tex ta telefoner genom förhöjd månadskostnad borde inte gå då de flesta gör kreditupplysning och kreditprövning då. Har du skuldsanering saknar du kreditvärdighet

Men med det sagt har jag lyckats få två hyreskontrakt, två elavtal och ett internetavtal under skuldsaneringen. Men ett internetavtal nekades.

Gjorde dom någon form av kreditupplysning då?

Ni som var skuldsanering hur gör ni med Abonnemang till telefon å dylikt när man behöver förnya det, är det något som blivit ett problem under skusan tiden? Om du inte varit hos KF innan alltså och inte haft någon prick

Då telia var en av fordringsägarna och jag fått anmärkningar så skaffade jag ett kontantkort. ^^

Gjorde dom någon form av kreditupplysning då?

Jag bytte elavtal, fick 750kr i Cashback och halva priset för elen i ett år hos Fortum. Dom tog kreditupplysning och ville att jag skulle kontakta dom, jag sa att jag hade skuldsanering och hon sa bara ja och den betalar du på plus att det är en mindre lägenhet så då fick jag byta. :faceheart:

Jag bytte elavtal, fick 750kr i Cashback och halva priset för elen i ett år hos Fortum. Dom tog kreditupplysning och ville att jag skulle kontakta dom, jag sa att jag hade skuldsanering och hon sa bara ja och den betalar du på plus att det är en mindre lägenhet så då fick jag byta. :faceheart:

Oj, då ska jag inte använda det bolaget :facejoy:

Jag har också lyckats spara ihop en del pengar under min sanering och jag är sjukt nervös över att ha dom på kontot...inbillar mig att alla kan se att jag lyckats skrapa ihop dom. Jag har aldrig kunnat spara innan så nu sparar jag allt jag kan.
Är det riskfritt att ha dom på kontot under saneringen?

Det är ingen som kan se att du sparar på ett vanligt sparkonto. Om du däremot investerat pengar i aktier så kommer det synas på en UC som överskott av kapital (den båten sitter jag i).

Det är ingen som kan se att du sparar på ett vanligt sparkonto. Om du däremot investerat pengar i aktier så kommer det synas på en UC som överskott av kapital (den båten sitter jag i).
Ja den sitsen var ju lite jobbig.
Man är ju så nojig nu när man har sanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp