Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eh, jo. Vem skulle annars ta hand om det tänkte du? Påven? :)

Så om någon fordringsägare har en invändning mot ett lån går det till domstol och tar jätte länge? Är det inte skusan/KF som tar det beslutet i slutändan om någon har invändning?

Så om någon fordringsägare har en invändning mot ett lån går det till domstol och tar jätte länge? Är det inte skusan/KF som tar det beslutet i slutändan om någon har invändning?

Nej men då har dom ju invänt, inte överklagat..

Vad är det för skillnad?

Tänk att du förklarar för en korkad

Invända kan man göra INNAN beslut. Överklaga EFTER beslut.

Invändningarna hanteras hos KFM, Överklagan hos Tingsrätt Hovrätt och slutligen högsta domstolen.

Ni som var skuldsanering hur gör ni med Abonnemang till telefon å dylikt när man behöver förnya det, är det något som blivit ett problem under skusan tiden? Om du inte varit hos KF innan alltså och inte haft någon prick

Ja kan spara ca 45.000kr/år tack vare de betalfria månaderna samt semesterersättning och milersättning.
Jag har själv valt att bara lyfta över de pengar till ett annat konto för buffert vid eventuella oförutsedda kostnader.
Har en hund som ja tidigare sprungit skytteltrafik med till Evidensia och det är kostsamt när så sker.
Tandläkare behöver ja oxå regelbundet gå till, som inte heller e gratis.
Känns så oerhört tryggt att veta att ja har en buffert då känns de heller inte så betungade med att leva på ”existensminimum” för jag vet att ja har ”back up” även för lite trevligheter som en middag ute, etc...

Du har ju ett par år kvar på Din skusan och för att likväl slippa oroa Dig, så kanske Du borde spara på samma sätt...även då de dessvärre inte höjer värdet på pengarna...

Själv oroar ja mig inte alls. Jag har koll på vad ja tjänar och ja följer min betalplan. De pengar ja har på mitt sparkonto kommer ingen åt att se mer än jag ! :)
Jag har också lyckats spara ihop en del pengar under min sanering och jag är sjukt nervös över att ha dom på kontot...inbillar mig att alla kan se att jag lyckats skrapa ihop dom. Jag har aldrig kunnat spara innan så nu sparar jag allt jag kan.
Är det riskfritt att ha dom på kontot under saneringen?

Vad spelar anmärkningen för roll om du har sanering? Är inte en sanering den värsta anmärkningen?
Sanering och tillgångsundersökning är de två värsta anmärkningarna.
Om jag tex vill söka en lägenhet så är det trist att ha en anmärkning som är färskare än skuldsaneringen. Det ser ut som att jag dragit på mig fler skulder.
Jag stör mig på den anmärkningen då den inte var befogad.

Ni som var skuldsanering hur gör ni med Abonnemang till telefon å dylikt när man behöver förnya det, är det något som blivit ett problem under skusan tiden? Om du inte varit hos KF innan alltså och inte haft någon prick
Skuldsanering i sig är en anmärkning som hindrar att ta nya abonnemang.

Jag har också lyckats spara ihop en del pengar under min sanering och jag är sjukt nervös över att ha dom på kontot...inbillar mig att alla kan se att jag lyckats skrapa ihop dom. Jag har aldrig kunnat spara innan så nu sparar jag allt jag kan.
Är det riskfritt att ha dom på kontot under saneringen?

Om du inte drar på dig nya skulder så

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp