Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En fråga;
Jag har haft inledande skuldsanering sedan den 6 maj. För två veckor sedan fick jag information om en sen fordringsanmälan varpå det drar ut på tiden.
Idag har jag fått hem "redogörelse av inkomster och utgifter" från kronofogden. Vet någon varför jag får det fast jag har inledande?

Dragit på dig nytt efter inledandet?
Annars ska du invända mot verkställighet med hänvisning till inledande skuldsanering

Det kan vara så att dina skulder har gått till KF och dom på KF har inte fått informationen att du har inledande. Ring dom och berätta så är det löst på 5 minuter
Okej. Det lustiga är att skulderna har legat hos KF sen innan inledande. Jag ringer imorgon och hör med dom.

Kanske dum fråga... Men om någon överklagar skuldsaneringsbeslutet, vinner det laga kraft ändå? Eller hur funkar det..:?

Kanske dum fråga... Men om någon överklagar skuldsaneringsbeslutet, vinner det laga kraft ändå? Eller hur funkar det..:?

Nej då vinner det laga kraft först när domstolsprocessen är klar

Okej. Det lustiga är att skulderna har legat hos KF sen innan inledande. Jag ringer imorgon och hör med dom.
Två månader efter inledande fick jag hem beslut om löneutmätning. Saken var att jag lämnade in redogörelse för inkomst första gången i augusti 2018 då jag fick min första skuld att betala. Ringde till Kfm för att påskynda processen. Fick till svar att vänta tills de skickade ut. Först i oktober 18 fick jag papper om redogörelse av inkomst. Skickade in direkt men inte förän januari 2019 kom beslut om löneutmätning med start februari. Jag hade då haft inledande i två månader som de missat. Det tråkiga är att det gav mig en betalningsanmärkning som är kvar i tre år. Tillgångsutredning ger en anmärkning tydligen. Jag kunde varit utan den.

Två månader efter inledande fick jag hem beslut om löneutmätning. Saken var att jag lämnade in redogörelse för inkomst första gången i augusti 2018 då jag fick min första skuld att betala. Ringde till Kfm för att påskynda processen. Fick till svar att vänta tills de skickade ut. Först i oktober 18 fick jag papper om redogörelse av inkomst. Skickade in direkt men inte förän januari 2019 kom beslut om löneutmätning med start februari. Jag hade då haft inledande i två månader som de missat. Det tråkiga är att det gav mig en betalningsanmärkning som är kvar i tre år. Tillgångsutredning ger en anmärkning tydligen. Jag kunde varit utan den.
Vad spelar anmärkningen för roll om du har sanering? Är inte en sanering den värsta anmärkningen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp