Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår det och det kan säkerligen vara en stor hjälp för många. Men jag har inga problem att se tillbaka och veta vad jag gjort fel. Behöver ingen som talar om det för mig ännu en gång. Jag är väl medveten om att mitt tidigare levnadssätt har försatt mig i denna situation.
Det förstår vi! Men jag tror inte du har full koll på vad en skuldsaneringshandläggare ska ta hänsyn till enligt lagar, regler och praxis. Det kanske en skuldrådgivare hade kunnat hjälpa till med så att det hade blivit rätt balans i ansökan och att du fått veta vad ett eventuellt avslag kunde bero på och hur du kan gå vidare. Men nu är det ju som det är med det och du behöver formulera en bra överklagan med rätt fokus.

Undrar just vad läkarintyg tillför I skuldsaneringssammanhang. När det gäller löneutmätning är dom mest till nytta när det yrkas förbehåll för läkemedel utanför högkostnadsskyddet. Många yrkar det men det kommer sällan några intyg. De få intyg jag sett är bara om annat som inte påverkar något

Jag förstår det och det kan säkerligen vara en stor hjälp för många. Men jag har inga problem att se tillbaka och veta vad jag gjort fel. Behöver ingen som talar om det för mig ännu en gång. Jag är väl medveten om att mitt tidigare levnadssätt har försatt mig i denna situation.
Det spelar ingen roll hur medveten du är, om kfm tycker det är en fördel för en skuldsanering att ha varit hos en budget och skuldrådgivare så är det väl bara att gå dit. Hur svårt kan det vara. Men det är upp till var och en hur mycket man vill jobba för sin sanering. För mig gjorde det skillnad.

Ska man gå löpande hos en skuld o budgetrådgivare eller "räcker" det att man går en gång för att det ska klassas som fördel?

Ska man gå löpande hos en skuld o budgetrådgivare eller "räcker" det att man går en gång för att det ska klassas som fördel?

Om man går dit för att få hjälp med en skuldsaneringsansökan krävs det väl typ bara två gånger. En gång för att gå igenom alla skulder och en gång för att skriva ihop ansökan.

Hej
Jag gick två gånger. När jag gjorde min ansökan på nätet så fyllde jag i att jag varit där och dennes namn.
Och det var det första kfm frågade om.

Senast ändrad:
Hej
Jag gick två gånger. När jag gjorde min ansökan på nätet så fyllde jag i att jag varit där och dennes namn.
Och det var det första kfm frågade om.
Ah okej, blev orolig att det var fördel att man ansökt tillsammans med rådgivaren.

Har varit en gång till den i min kommun men den rådgivaren är urusel, innan vi ens hade gått igenom vad jag har för inkomst o skulder så sa hen att jag ska sluta betala till lån företagen och lägga mina pengar på min familj istället. Argumentet var att lån bolagen tjänar så mycket pengar ändå och att alla kommer nångång i sitt liv få utmätning så jag kunde göra det nu.. trodde mina kompisar hade styrt ihop nått skämt när jag gick därifrån

Ah okej, blev orolig att det var fördel att man ansökt tillsammans med rådgivaren.

Har varit en gång till den i min kommun men den rådgivaren är urusel, innan vi ens hade gått igenom vad jag har för inkomst o skulder så sa hen att jag ska sluta betala till lån företagen och lägga mina pengar på min familj istället. Argumentet var att lån bolagen tjänar så mycket pengar ändå och att alla kommer nångång i sitt liv få utmätning så jag kunde göra det nu.. trodde mina kompisar hade styrt ihop nått skämt när jag gick därifrån

Dom ringer oss emellanåt.. det är inte alla gånger man blir jätteimponerad

Jag gick dit efter min ansökan med min dokumentportfölj under armen. Han tittade på mig och sa att han inte kunde hjälpa mig då jag hade full koll, eller tittade på mina bröst hela tiden haha.

Dom ringer oss emellanåt.. det är inte alla gånger man blir jätteimponerad
Efter det besöket förstår jag det :D.

Får man gå till en i en annan kommun? Bor så jag har lika långt till tre skuld rådgivare i olika kommuner

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp