Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår vad du säger, men att det inte skulle tas någon hänsyn till varför man blivit skuldsatt från första början, och hur länge man ”lidit” av problemet har jag svårt att tro? Eller har jag fel?
Självklart vägs det in i helheten varför skulderna uppstått, och hur länge du har varit överskuldsatt, men ens mående här och nu har nog obetydlig påverkan på beslutet. Snarare så att om du fortfarande lider av spelberoende eller shoppingmissbruk eller whatever som leder till fortsatt skuldsättning så har det negativ påverkan.

Självklart vägs det in i helheten varför skulderna uppstått, och hur länge du har varit överskuldsatt, men ens mående här och nu har nog obetydlig påverkan på beslutet. Snarare så att om du fortfarande lider av spelberoende eller shoppingmissbruk eller whatever som leder till fortsatt skuldsättning så har det negativ påverkan.

Jag förstår, men nu handlar det ju inte om mitt mående just NU. Utan 25 år. Jag har blivit sviken av samhället hela mitt liv då uppkommen situation är en direkt konsekvens av att ingen agerade när jag var barn. Prova själv att misshandlad och våldtagen nästan dagligen under hela din barndom. Myndigheter vet om det men gör inget. Kanske inte är så lätt att förstå, men att ha blivit berövad sin barndom och hela sitt liv, där läkare sedan intygar detta och att en skuldsanering vore en förutsättning för att komma vidare i min bearbetning. Säga vad man vill, men det känns som jag blir sviken ännu en gång om inte det kan tas hänsyn till. Sen är jag ju fri från shopping sedan snart två år tillbaka.

Känns som jag upprepar mig själv, ber om ursäkt. Mina läkare gav mig nog för stort hopp kring detta och jag kunde äntligen se en ljusning och kanske ett slut på allt.... Naivt kanske.

Jag förstår, men nu handlar det ju inte om mitt mående just NU. Utan 25 år. Jag har blivit sviken av samhället hela mitt liv då uppkommen situation är en direkt konsekvens av att ingen agerade när jag var barn. Prova själv att misshandlad och våldtagen nästan dagligen under hela din barndom. Myndigheter vet om det men gör inget. Kanske inte är så lätt att förstå, men att ha blivit berövad sin barndom och hela sitt liv, där läkare sedan intygar detta och att en skuldsanering vore en förutsättning för att komma vidare i min bearbetning. Säga vad man vill, men det känns som jag blir sviken ännu en gång om inte det kan tas hänsyn till. Sen är jag ju fri från shopping sedan snart två år tillbaka.

Känns som jag upprepar mig själv, ber om ursäkt. Mina läkare gav mig nog för stort hopp kring detta och jag kunde äntligen se en ljusning och kanske ett slut på allt.... Naivt kanske.

Man har med säkerhet tagit hänsyn till det, men inte lika mycket som du vill.
Jag skulle nog rådfråga/rådgöra med andra yrkesgrupper än läkare när det gäller skuldsanering.

Man har med säkerhet tagit hänsyn till det, men inte lika mycket som du vill.
Jag skulle nog rådfråga/rådgöra med andra yrkesgrupper än läkare när det gäller skuldsanering.

Såklart. Dock så är ju avslaget grundat på att de inte kan vara säkra på att jag slutat shoppa vilket är lätt bevisat. Men men

Det är väl vad det är

Såklart. Dock så är ju avslaget grundat på att de inte kan vara säkra på att jag slutat shoppa vilket är lätt bevisat. Men men

Det är väl vad det är
Då överklagar du och visar att du har slutat. Utan att skriva långdraget om allt annat.

Det är väl vad det är

överklaga isåfall, men har du shoppat något förutom livsnödvändiga grejjer senaste året så lär det inte ge mycket. Skulle hjälpa en kompis med ansökan för ett ta sen (shoppingberoende) och nej han hade inte handlat på flera år onödiga grejjer enligt han själv. När vi satte oss och kollade igenom var det ändå 1500-3000 helt onödiga köp i princip varje månad. Många smålök blir pengar det också, även om det är en kruka hit och en prydnadssaker dit...

Hej
Har du varit hos en Skuld och Budget
Rådgivning i din kommun?

Bridge vad kan dom göra? Hos skuld och budget rådgivaren?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp