Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Puh, så underbart ÄNTLIGEN klart.
Beslut om SKUSAN :tummen::)

Ansökte jan-19, inledande maj-19, avslag -jun-19, överklaga t TR juli-19, återupptar okt-19...beslut -april-20, en fordringsägare motsatte sig, byte av handläggare/jurist o komplettering och nu äntligen beslut t min fördel.
Så trevliga och hjälpsamma KF har varit hela vägen.
Puh:folded:
Åker till jobbet i natt med glädje i varje cell<3
Grattis, vet hur det känns:)

Funderar över en sak. Min inkomst som står i saneringen är 25000 vilket innebär att min årsinkomst borde vara 300000.

Nu togs ju inte o.b med och det har jag skickat in omprövning för så naturligt är min lön högre.

2018 var min årsinkomst 354000, det jag tycker är konstigt är att ingen borgenär begärde omprövning av mitt beslut redan efter förra deklarationen.

För 2019 kommer årsinkomsten vara 347000. Så den har ju gått ner men det är ju fortfarande mer än vad som står i saneringen, så varför reagerar ingen?
De 54000 kr som är mer än inlämnad inkomst är inte 4-5000 kr mer i månaden då skatt tillkommer på den summan.

De 54000 kr som är mer än inlämnad inkomst är inte 4-5000 kr mer i månaden då skatt tillkommer på den summan.

Nä det är sant. Men det borde ju se konstigt ut att min inkomst första året på skuldsaneringen är högre än vad som angavs från början, det borde dom ju reagera på?

Ok. Tror jag hade ca 35 st under min saneringstid. Jag tänker nog lite att har du både många till antalet och ”jobbiga” sådana är säkert sannolikheten större att någon får för sig att begära omprövning. Vid bedömningen kan du aldrig vara säker på vilket beslut du får. Sedan kan ett beslut i sin tur överklagas, men det är inte vi, gäldenärerna, som äger den processen, den avgörs slutligen av andra. Jag har ju skrivit en del om det här tidigare och fått en del mothugg från olika håll vilket förstås är helt ok! Men nu är jag ju klar med skuldsaneringen sedan några år medan några av er fortfarande håller på med era, så lite vet jag trots allt. Jag hade inte på något sätt ”äventyrat” beslutet om skuldsanering om det nu fanns något som jag borde meddelat eller gjort. Lasseman är uppenbarligen kunnig på det här, vore intressant att höra hans syn. Själv känner jag mig som något av en inventarie som hade skuldsanering baserat på de tidigare reglerna:)

Ok. Tror jag hade ca 35 st under min saneringstid. Jag tänker nog lite att har du både många till antalet och ”jobbiga” sådana är säkert sannolikheten större att någon får för sig att begära omprövning. Vid bedömningen kan du aldrig vara säker på vilket beslut du får. Sedan kan ett beslut i sin tur överklagas, men det är inte vi, gäldenärerna, som äger den processen, den avgörs slutligen av andra. Jag har ju skrivit en del om det här tidigare och fått en del mothugg från olika håll vilket förstås är helt ok! Men nu är jag ju klar med skuldsaneringen sedan några år medan några av er fortfarande håller på med era, så lite vet jag trots allt. Jag hade inte på något sätt ”äventyrat” beslutet om skuldsanering om det nu fanns något som jag borde meddelat eller gjort. Lasseman är uppenbarligen kunnig på det här, vore intressant att höra hans syn. Själv känner jag mig som något av en inventarie som hade skuldsanering baserat på de tidigare reglerna:)

Det är ju en högre årsinkomst pga o.b som inte togs med i ansökan och det skickade jag in om omprövning för ca två veckor sen, så jag väntar på svar.

Tyckte som sagt bara att det är lite konstigt att ingen borgenär skickat in om omprövning tidigare.

Det är ju en högre årsinkomst pga o.b som inte togs med i ansökan och det skickade jag in om omprövning för ca två veckor sen, så jag väntar på svar.

Tyckte som sagt bara att det är lite konstigt att ingen borgenär skickat in om omprövning tidigare.

Har någon borgenär tagit en kreditupplysning på Dig nu under skuldsaneringen, för det är ju enda sättet för dom att se Din inkomst?

Har någon borgenär tagit en kreditupplysning på Dig nu under skuldsaneringen, för det är ju enda sättet för dom att se Din inkomst?

Ja flera har tagit upplysning förra året men inte alla. I år tror jag en har tagit upplysning men min deklaration är inte klar för i år än så på den syntes ju ingenting nytt.

Tycker det var helt rätt att skicka in begäran om omprövning. Inte för att du vill betala mer i första hand utan för att göra rätt och att det blir du som skickar in först och inte någon borgenär. Slår vad om att inget händer med din skuldsanering eller betalplan, men då slipper du känna oro för att du eventuellt ”undanhållit” något. Man känner ju oro nog redan som det är i den situationen:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp