Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ok, fattar vad du menar. Trodde inte att man fick sälja något utan bygglov bara. Känns som att det är ens eget ansvar o fixa bygglovet, och inte lämpa det på någon annan. Men om det finns någon som kan tänkas köpa stugan ändå, så gärna . tack för svar

Jo det är bara att sälja, värdet påverkas väl lite

Jag antar att ni skickat krav på hyra och ersättning för skador till hyresgästerna, ev via kronofogden?

vi skrev ut papper, men idioten var borta hux flux en dag och gjorde ej någon adressändring så all post fortsatte att komma. Vi ringde kronofogden och talade om att han ej bodde kvar men fortsatte att ha kvar sin adress. Vi ringde även skattemyndigheten så att de skulle veta. Men så fort vi vet var han tar vägen ska vi skicka in papper om pengar han är skyldig... eller kan man göra det iallafall?

Du kan ju söka bygglov också, både bygglovsavgiften och straffavgift för svartbygget kommer på faktura i efterhand och får väl gå till inkasso/kronofogden det med. Eller betala med överskott när stugan säljs

vi skrev ut papper, men idioten var borta hux flux en dag och gjorde ej någon adressändring så all post fortsatte att komma. Vi ringde kronofogden och talade om att han ej bodde kvar men fortsatte att ha kvar sin adress. Vi ringde även skattemyndigheten så att de skulle veta. Men så fort vi vet var han tar vägen ska vi skicka in papper om pengar han är skyldig... eller kan man göra det iallafall?

Det går ju att göra, med lite tur är det någon delgivningsfolket har koll på

Ett sätt att sälja är ju att sluta betala på bolånen som kopplas till fritidshuset, då blir det exekutiv försäljning till slut.

Ett sätt att sälja är ju att sluta betala på bolånen som kopplas till fritidshuset, då blir det exekutiv försäljning till slut.

nej nej, det känns viktigt att betala på. Att bara strunta i det kan jag inte mentalt. Men det var smart det här med att skicka in om bygglov och samtidigt sätta igång en försäljning! Då vet ju kommande köpare att det inte är något man hymlar med, och att det är något som kommer att ordnas! Om inte hela skiten måste rivas förstås . Det vore ju katastrof

nej nej, det känns viktigt att betala på. Att bara strunta i det kan jag inte mentalt. Men det var smart det här med att skicka in om bygglov och samtidigt sätta igång en försäljning! Då vet ju kommande köpare att det inte är något man hymlar med, och att det är något som kommer att ordnas! Om inte hela skiten måste rivas förstås . Det vore ju katastrof

Bygglovsprocessen är nog ett par månader skulle jag tro.
Har ni tänkt släppa resten går det ju släppa stygnen med

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp