- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Angående lånet med din mamma kommer hon få betala hela beloppet varje månad även om du får skuldsanering. Det lånet ska betalas i sin helhet.Hej Alla kloka,
Jag har lyckats samla på mig en hel del lån och inser att jag ALDRIG kommer kunna betala tillbaka dessa belopp.... Jag har lite frågor gällande skuldsanering..
1. Jag äger en lägenhet med lån på 1,9milj där min pappa står som medlånstagare, värdet på ca 2-2,1milj. Det finna en gammal innestående reavinstskatt på tidigare vinst vid försäljning tidigare kopplat till lägenheten på ca 60k. Om jag ansöker om skuldsanering kommer jag då vara tvungen att sälja lägenheten? Omöjligt att hitta lägenhet där jag bor utan 20 år i kö.
2. Jag har på något sätt lyckats trolla och har inget hos KFM eller inkasso, kan man söka ändå eller behöver jag låta allt förfalla helt först?
3. jag har privatlån och smslån på totalt ca 1,3 milj varav min mamma står som medlånstagare på 400k, dock är all betalning kopplad till endast mig. Kommer hela det lånet räknas in eller bara en del av det?
Ska kontakta skuldrådgivningen när dom öppnar efter semestern igen.
Hoppas någon kan svara på dessa frågor![]()