Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så tråkigt.
Det är tydligen upp till varje handläggare att bedöma skälighet en.
Jag hade tagit lån någon månad innan ansökan och fick ändå beviljat skuldsaneringen. Fick dock redovisa med kontoutdrag att lånen gått till att betala andra lån.
Jag fick maila o berätta varför jag tagit lån så nära inpå o det berodde också på att jag betalade andra lån.

Fick avslag på skuldsanering idag pga nya lån tagits i nov 2019. De var för att betala skulder. Annars var jag ” berättigad” skuldsanering enligt allt annat som krävs... Ska jag överklaga beslutet eller vänta o söka igen om några månader?

Jag skulle vänta några månader till sen söka igen...har dom redan gett avslag utan att kolla mer att lånen gått till att betala andra så är det nog ingen ide att överklaga.
Bättre låta månaderna gå och skicka in en ny ansökan...har det gått minst ett år sedan sista lånet togs borde det visa att du ändrat beteende.

Jag skulle vänta några månader till sen söka igen...har dom redan gett avslag utan att kolla mer att lånen gått till att betala andra så är det nog ingen ide att överklaga.
Bättre låta månaderna gå och skicka in en ny ansökan...har det gått minst ett år sedan sista lånet togs borde det visa att du ändrat beteende.
Ok tack.

• Gilla
Reaktioner: p79
Fast vid överklagan så får en annan handläggare ärendet som kanske bedömmer att skuldsanering ska beviljas.

Hur kan dom ens ge avslag för lån som är tagna nära ansökan? Står det inte på hemsidan att hur nya lånen är spelar ingen roll för det är helheten dom tittar på, då kanske dom ska ta bort den texten och skriva vad som faktiskt gäller

Fick avslag på skuldsanering idag pga nya lån tagits i nov 2019. De var för att betala skulder. Annars var jag ” berättigad” skuldsanering enligt allt annat som krävs... Ska jag överklaga beslutet eller vänta o söka igen om några månader?
Hur exakt står det i beslutet?

Hur exakt står det i beslutet?
Kronofogdens bedömning :
Att du skuldsatt dig med belopp nära inpå din ansökan om skuldsanering talar emot en skuldsanering för dig. Detta eftersom du skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet att betala. Du har därför inte visat att du slutat skuldsätta dig. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dog. Vi avslår därför din ansökan.

Jag fick en neurologisk sjukdom för 4 år sedan. Jobbade heltid inna hade lån men klarade det jag hade hög lön. Sen sjukdom, ingen ersättning på lång tid av FK då tog jag lån o betalade lån för o överleva o klara mig från kronofogden. Sen fick jag höra om skuldsanering i feb o släppte allt orkade inte mer har fullt upp med min sjukdom o nu är jag här idag.... bara o låta allt ha sin gång antar jag blir väll löneutmätning på sjukersättningen nu..

Som andra redan skrivit. Vänta iaf ett halvår då kommer det ju ha gått betydligt längre tid sedan du lånade så ser dom att du inte fortsätter skuldsätta dig och lycka till! ;)

Fast vid överklagan så får en annan handläggare ärendet som kanske bedömmer att skuldsanering ska beviljas.

Hur kan dom ens ge avslag för lån som är tagna nära ansökan? Står det inte på hemsidan att hur nya lånen är spelar ingen roll för det är helheten dom tittar på, då kanske dom ska ta bort den texten och skriva vad som faktiskt gäller

Nej det blir inte en ny handläggare vid överklagan, den blir en tingsrätt.

Nej det står inte på hemsidan att det inte spelar någon roll hur nya lånen är.

Nej det blir inte en ny handläggare vid överklagan, den blir en tingsrätt.

Nej det står inte på hemsidan att det inte spelar någon roll hur nya lånen är.
Okej har för mig några här har skrivit det. Blandade ihop det med hur stora lånen var!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp