Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Behövs inte personligt brev längre när man ansöker om skuldsanering online?
Hur har ni andra gjort? Kompletterat med brev efteråt?
Jag har hjälpt flera att ansöka och i den nya tjänsten finns inget utrymme för personligt brev. Det verkar som handläggare på KFM ringer upp och ställer frågor och då har man en chans att säga sitt, detta sker innan några beslut tas. Detta har varit gången i alla de fall jag varit behjälplig.

Att du haft löneutmätning påverkar inte hur mycket du ska betala per månad till skuldsaneringen

Jag har hjälpt flera att ansöka och i den nya tjänsten finns inget utrymme för personligt brev. Det verkar som handläggare på KFM ringer upp och ställer frågor och då har man en chans att säga sitt, detta sker innan några beslut tas. Detta har varit gången i alla de fall jag varit behjälplig.
Det stämmer, skuldsaneringen ska ha infört någon form av standardiserat frågebatteri

Som handläggare var man nog ett trötta på att få en bibel med varje ansökan. Mitt personliga brev var tre rader, fick inga frågor under handläggningen ändå...

Som handläggare var man nog ett trötta på att få en bibel med varje ansökan. Mitt personliga brev var tre rader, fick inga frågor under handläggningen ändå...

Det tror jag också, mycket ointressant som skrevs antar jag.
Verkställande får det också men inte lika ofta, men man har suttit några gånger och läst 8 sidor långa brev för att se om något av relevans kan finnas

Kort och koncist tror jag de flesta handläggare uppskattar. Vet själv hur det är när vissa kunder ska berätta hela sin livshistoria...

Det tror jag också, mycket ointressant som skrevs antar jag.
Verkställande får det också men inte lika ofta, men man har suttit några gånger och läst 8 sidor långa brev för att se om något av relevans kan finnas
Relevant för den som berättar antar jag.....

Relevant för den som berättar antar jag.....

samtidigt irrelevant för handläggaren. Det går att berätta sin historia kort t.e.x

Jag är skuldsatt pga ett långvarigt spelmissbruk (15 år) äger inget av värde och sedan skilsmässa för ett år sedan bor jag i min bil. Räntorna på mina lån gör att skulderna ökar ca 10000 varje månad trots maxinbetalningar.

sen tror jag att jag hade med en rad om att jag knappra antidepressiva för att orka jobba...

Möter kriterierna för att få inledande tänkte att bakgrunden till beroendet, läkarutlåtande osv kan man ta efter inledandet. Behövdes dock aldrig. Hade kunnat skriva tio sidor om vad som orsakade spelberoendet och om mitt mående dem senaste åren innan jag ansökte, men kände att det förmodligen är irrelevant. Som handläggare är man nog ändå ett bedövad eftersom man läser liknande personliga brev varje dag och i de flesta fall är det förmodligen personliga tragedier.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp