- Meddelanden
- 1 581
- Mottagna reaktioner
- 537
- Poäng
- 627
Då jag fått avslag på skuldsanering 2 ggr pga att jag inte jobbat heltid har jag för ca 1 månad sedan skrivit in mig som arbetssökande antingen på ytterligare 30% eller om man mot förmodan kan få ett annat heltids jobb. Skrev in mig direkt jag fick andra avslaget. Har idag en fast tjänst på 70% men enligt kfm har jag inte gjort tillräckligt för att maximera min inkomst trots att jag försökt ha ett extra jobb tidigare men pga stress och mående funkade det inte att kombinera mitt ordinarie jobb med extra jobbet.
Min fråga är om man ska avvakta med ny ansökan ett tag eller söka nu igen och skriva med vad jag gjort för att försöka öka inkomsten. Är ju inte berättigad till akassa då jag dom senaste 18 år jobbat 70% och extra jobbet jag hade var inte tillräckligt länge för rätten att få akassa. Har sen jag skrev in mig som arbetssökande även sökt dom jobb som funnits som matchar mig. Så enligt min mening gör jag ju det jag kan nu för att på nåt vis se om jag kan öka min inkomst. Kommer även from juli få nytt beslut om löneutmätning då ett barn tar studenten nu och inte längre räknas till att jag har försörjningsplikt på den.
Nån som har tips hur man borde tänka/göra?
Min fråga är om man ska avvakta med ny ansökan ett tag eller söka nu igen och skriva med vad jag gjort för att försöka öka inkomsten. Är ju inte berättigad till akassa då jag dom senaste 18 år jobbat 70% och extra jobbet jag hade var inte tillräckligt länge för rätten att få akassa. Har sen jag skrev in mig som arbetssökande även sökt dom jobb som funnits som matchar mig. Så enligt min mening gör jag ju det jag kan nu för att på nåt vis se om jag kan öka min inkomst. Kommer även from juli få nytt beslut om löneutmätning då ett barn tar studenten nu och inte längre räknas till att jag har försörjningsplikt på den.
Nån som har tips hur man borde tänka/göra?