Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar från det att man skickat in delgivning på "Föreläggande om yttrande" då det gäller skuldsanering till man får godkänd /avslag på sin ansökan?
Och hur vanligt är det att man får avslag efter att man fått inledande samt börjat betala på sin skuldsanering?
Jag skickade in delgivning för ca en månad sen, men har inte hört något.
Hur får man reda på om man fått sanering eller ej? Om ja, står det endast i POIT eller blir man kontaktad via telefon eller brev med besked?
Jag har fått en betalningsplan på 5 år.

Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar från det att man skickat in delgivning på "Föreläggande om yttrande" då det gäller skuldsanering till man får godkänd /avslag på sin ansökan?
Och hur vanligt är det att man får avslag efter att man fått inledande samt börjat betala på sin skuldsanering?
Hur får man reda på om man fått sanering eller ej? Om ja, står det endast i POIT eller blir man kontaktad via telefon eller brev med besked?

Föreläggande om yttrande ? Vad är det för något du ska yttra dig om?

Har du fått inledande kan det vara upp 4 månaders väntetid innan du får besked. Jag har väntat sedan början av februari ..Var less på att min handläggare aldrig svarar när jag försöker få tag i henne så kontaktade KF via chatten på facebook och frågade.

Är ny på forumet och inte lärt mig hur det funkar riktigt så jag hoppas ingen misstycker att jag skriver lite frågor här.

Jag har nu ansökt om skuldsanering och har släppt mina lån och krediter till kfm. Samtidigt som det är en enorm lättnad så känner jag mig rädd och orolig över vad som kommer att hända och hur framtiden kommer se ut för mig.

Jag är 26 år och har skulder på över 400k. Ett stort samlingslån och några små krediter.

Hur skulden har uppkommit är av ren konsumtion och noll respekt för pengarnas värde, samt hjälpt anhöriga ekonomiskt. Finns inga ursäkter för mina misstag, men nu vill jag få rätsida på denna situation jag befinner mig i och kunna få se ljuset i tunneln igen. Är så deprimerad att jag till och med velat ta mitt liv. Tänker på detta konstant.

Jag kan inte se en framtid för mig själv, varit självvalt singel i 5 år och känner att jag inte fötjänar lycka. Vem vill vara med mig? Jag vill studera till sjuksköterska men pga ekonomin kan jag inte det heller och jag vill inte ta nya lån i form av csn...

Nu har jag vartfall ansökt om skuldsanering. Min fråga är du hur NI tror mina möjligheter är att få det beviljat.

Skulden är som sagt på över 400 tusen. (Lär väl bli mer nu när jag släpper allt till kfm)
Betalar 7500 i månaden allt som allt för de lånen jag har. Men lånen sjunker liksom aldrig.
Inkomsten netto är på ca 18000
Hyran är på 7000:-
Har inga tillgångar.

Har gjort det mesta jag kan för att lösa situationen själv, samlingslån, skärt ner på kostander, levt snålt, jobbat så mycket jag orkat..

Anledningen till att jag vill ha en sanering är för att jag vill bli av med skiten så snabbt som möjligt så jag kan börja om och göra rätt igen samt se en ljusare framtid för mig själv. Tror ni det går vägen?

(Ursäkta för rörig text...)

Nästan 20.000 efter skatt.

Om du skulle betala 12.000 i månaden är du skuldfri när du är lite över 30 år.

Lyxka till men tycker spontant det är märkligt om du beviljas skuldsanerin.

Ja jo kunde jag betala så mycket som 12 tusen i månaden så skulle jag det, men hyran och diverse nödvändiga räkningar ska ju betalas också.

Jag kan inte se en framtid för mig själv, varit självvalt singel i 5 år och känner att jag inte fötjänar lycka. Vem vill vara med mig?
Jag förstår hur du känner. Men alla kan göra misstag och man är inte sämre människa för det. Uppstår äkta kärlek spelar ekonomin mindre roll. Du är dessutom ung och har hela livet framför dig. Kram <3

Otto84
Tack för dina värmande ord ❤️
Önskar jag kunde se det så, känns inte som att jag har ett liv framför mig just nu. Inget av det jag vill göra kan jag pga dessa henska skulder. Allt känns bara så tungt just nu, skulle bara vilja fortsätta stoppa huvudet i sanden för att döva denna ångest. Men det fungerar ju inye längre..

Är ny på forumet och inte lärt mig hur det funkar riktigt så jag hoppas ingen misstycker att jag skriver lite frågor här.

Jag har nu ansökt om skuldsanering och har släppt mina lån och krediter till kfm. Samtidigt som det är en enorm lättnad så känner jag mig rädd och orolig över vad som kommer att hända och hur framtiden kommer se ut för mig.

Jag är 26 år och har skulder på över 400k. Ett stort samlingslån och några små krediter.

Hur skulden har uppkommit är av ren konsumtion och noll respekt för pengarnas värde, samt hjälpt anhöriga ekonomiskt. Finns inga ursäkter för mina misstag, men nu vill jag få rätsida på denna situation jag befinner mig i och kunna få se ljuset i tunneln igen. Är så deprimerad att jag till och med velat ta mitt liv. Tänker på detta konstant.

Jag kan inte se en framtid för mig själv, varit självvalt singel i 5 år och känner att jag inte fötjänar lycka. Vem vill vara med mig? Jag vill studera till sjuksköterska men pga ekonomin kan jag inte det heller och jag vill inte ta nya lån i form av csn...

Nu har jag vartfall ansökt om skuldsanering. Min fråga är du hur NI tror mina möjligheter är att få det beviljat.

Skulden är som sagt på över 400 tusen. (Lär väl bli mer nu när jag släpper allt till kfm)
Betalar 7500 i månaden allt som allt för de lånen jag har. Men lånen sjunker liksom aldrig.
Inkomsten netto är på ca 18000
Hyran är på 7000:-
Har inga tillgångar.

Har gjort det mesta jag kan för att lösa situationen själv, samlingslån, skärt ner på kostander, levt snålt, jobbat så mycket jag orkat..

Anledningen till att jag vill ha en sanering är för att jag vill bli av med skiten så snabbt som möjligt så jag kan börja om och göra rätt igen samt se en ljusare framtid för mig själv. Tror ni det går vägen?

(Ursäkta för rörig text...)

Åh jag känner igen mig så mycket i det du skriver :S ! Har gått runt och gillat någon i snart ett år men vågar inte berätta det pga skulderna för att jag är rädd att bli avvisad. Jag jobbade som bartender och servitris i en del av Skåne och pluggade i en annan och pendlade varje dag i två år för att få in extra pengar. Lyckades klara de flesta kurserna ändå utom examensarbetet. Men det var pga andra orsaker än att jobbet tog min energi. Går ju att plugga och jobba samtidigt men det är riktigt tufft. Bäst är nog då att kolla om man kan plugga på distans (eller göra delar av utbildningen på distans)
Jag är något år äldre än du har lite mindre i skulder men har blivit beviljat inledande så det är inte helt omöjligt att du också blir det. Hoppas det går bra för dig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp